Meer sales qualified leads door een stevig marketing fundament.
onze dienstenElke marketingvraag begint bij jouw (potentiële) klant of medewerker. We graven diep in het brein van jouw persona. Tot we weten wat haar of hem drijft, belemmert en in beweging brengt. Maar we vragen ook jou het hemd van het lijf.
Dan bepalen we samen de beste route. Voor het grootst mogelijke effect.
Altijd vanuit B2B Marketing Vitality en gebaseerd op een bewezen aanpak. Ook ‘lenen’ we successen van andere cases. Maar het is nooit een standaard oplossing. Want geen bedrijf, uitdaging of product-/marktcombinatie is hetzelfde.
B2B Marketing Diensten
RVS Marketing werkt volgens het B2B Vitality Model. Onze kijk op het B2B Marketing speelveld en de route naar meer leads, speciaal voor B2B bedrijven.
Buyer persona
Marketing begint bij de klant. Vertrouw daarbij niet alleen op ervaring (‘we kennen onze klanten al jaren’) of op die sales collega (‘ik weet precies wat mijn klant wil’). Deze interne kennis is waardevol als startpunt, maar het moet ook extern getoetst worden.
Niet praten over, maar praten met klant én prospect. Middels diepte-interviews gaan we op zoek naar hun uitdagingen.
Waar zijn ze naar op zoek? Wat is hun uitdaging? Hoe oriënteren zij zich op hun vakgebied? Wat zien ze als de belangrijkste trends en ontwikkelingen? Hoe staan ze tegenover jouw product of dienst? Met wie doen ze nu zaken en waarom?
Customer Journey
Het doel van een Customer Journey is inzicht verkrijgen om vervolgens (klant)processen te verbeteren. Het in kaart brengen van de Customer Journey helpt je om het aankooptraject beter te begrijpen.
Begrijpen is de belangrijkste eerste stap naar verbetering. Bij het in kaart brengen van de customer journey combineren we interne kennis met externe toetsing. Ook gaan we op zoek naar de ‘wow-factor’.
Wat kun jij extra uitlichten, verbeteren of toevoegen om de klantreis memorabel te maken?
DNA sessie
De stem van de klant is cruciaal, maar jouw DNA is dat ook. Wat maakt jou nu jou? Wat is jouw echte onderscheidende vermogen? En waar is de organisatie sterk in?
Hoe concurrerend is de markt en wat betekent dat voor de groei? Door een verrassende DNA-sessie met verschillende personen uit de organisatie halen wij de kernwaarden en het onderscheidend vermogen boven water.
Positionering
De overlap tussen markt en bedrijf is waar het om gaat. Daar kunnen we een passende en creatieve positionering voor ontwikkelen. Een goede positionering is kort, krachtig en creatief.
Je (potentiële) klanten én medewerkers begrijpen direct waarom ze bij jou moeten zijn.
Brand story
Een goed verhaal blijft plakken. We vertalen de positionering dan ook graag in een aantrekkelijke en inspirerende brandstory. Dit merkverhaal is de kern waarom je doet wat je doet.
Het laat ook goed zien waarom je een interessante werkgever bent. En is daarmee een belangrijk onderdeel van employer marketing
Werken-bij-site
Arbeidsmarktcommunicatie wordt steeds belangrijker. Hoe vindt en bindt je de juiste medewerker? Een goede werken-bij website mag dan niet ontbreken.
Wij bouwen samen met jou de juiste werken-bij website, die duidelijk aansluit bij de brandstory, kernwaarden en cultuur. Ontwikkeld vanuit het perspectief van de (potentiële) medewerker.
Contentmarketing
Mensen vertellen elkaar al eeuwenlang verhalen. Het is misschien wel de allerbeste manier om informatie over te brengen.
Bij contentmarketing draait het om waardevolle, nieuwswaardige en inspirerende verhalen.
En wij vertellen jouw verhalen graag in blogs, whitepapers, video’s of infographics.
Marketingstrategie
Wat is jouw marketingstrategie? En hoe draagt sluit die aan bij de algemene bedrijfsstrategie? Hoe helpt deze strategie bij het bereiken van de doelstellingen en ambities?
Inzicht in jouw DNA, de klant, de markt en de concurrent zijn belangrijk.
Wij zorgen voor de juiste fundering en de vertaalslag naar een marketingstrategie op 1A4.
(Online) campagnes
Het is belangrijk om vindbaar te zijn, maar soms heb je een boodschap die je proactief met de markt wil delen. Online, omnichannel, multichannel of offline. SEA, vakmedia, PR, Direct Mail, e-mailmarketing of
marketing automation.
Het doel en de doelgroep bepalen het kanaal of middel. Wij zorgen voor creativiteit én effectiviteit
Research marketing
We geloven in het genereren van leads ‘over de as van de inhoud’. Research marketing noemen we dat. We gaan met de markt in gesprek, middels diepte interviews en enquêtes,
en verwerken de insights in een trendrapport of visiedocument.
Dit contentdocument wordt vervolgens als download aangeboden en om leads én thought leadership mee te genereren.
Marketing automation
Of je nu met Sharpspring, Hubspot, ActiveCampaign, Eloqua, Pardot of met de modules vanuit bijvoorbeeld Moosend, Mailchimp of Spotler werkt. Het principe van Marketing Automation is hetzelfde.
Met behulp van software volg je de acties van een lead en maak je hem of haar ‘sales ready’ . Van MQL naar SQL.
SEO
Ook in B2B beginnen de klantreizen veelal online. Google en Bing zijn daarbij de belangrijkste zoekmachines. Je wilt vindbaar zijn, wanneer je doelgroep een bepaalde behoefte heeft.
Relevantie is daarbij een belangrijk aspect. Search Engine Optimization (SEO) zorgt ervoor dat jouw website en content beter vindbaar en relevant zijn.
SEA
In diverse branches is de online concurrentie (op zoekwoorden) groot. Het is belangrijk om online vindbaar te zijn, want ook in B2B beginnen de klantreizen veelal online.
SEA (Search Engine Advertising) kan een rol spelen om te zorgen dat de doelgroep jouw organisatie kan vinden. Hoe bereikbaar je maximaal resultaat met minimale investering?
Handen uit de mouwen!
Marketing is eerst denken en dan vooral doen. Aanpakken, opzetten, uitrollen en bijschaven. Succes komt nooit aanwaaien. B2B marketing is gewoon hard werken. Daar zijn we gelukkig niet vies van. Met veel energie gaan we ervoor! Alles voor het resultaat.
Even vrijblijvend sparren over wat RVS Marketing kan betekenen voor jouw bedrijf? Cas staat voor je klaar!
Plan videocall in
rvs marketing people
Deelmarketeer,
Groeimarketeer,
Werving & Selectie
weten?