Duurzaamheidspropositie voor Wienerberger
19 juli 2023
De vraag was helder: ontwikkel een campagne met een duurzaamheidspropositie om de toekomstbestendige bouwoplossingen van Wienerberger onder de aandacht te brengen. Maar hoe pak je dat aan in een markt waarin iedereen over elkaar heen buitelt met een vergelijkbare insteek? Hoe communiceer je op een onderscheidende manier over een veelomvattend thema?
Als toonaangevende producent en leverancier van duurzame bouw- en bestratingsoplossingen, wil Wienerberger graag samen met opdrachtevers en partners in gesprek over de oplossingen en toepassingen van morgen. Vanuit die gedachte werd het concept ‘Swipe naar groen’ geboren! Hierbij dagen we architecten, bouwbedrijven en projectontwikkelaars uit om stil te staan bij deze vraag.
“Een goede dialoog met klanten staat bij ons voorop. Zeker over duurzaamheid. Vanuit de expertise van RVS over ‘research marketing’ en onze gedeelde visie over klantbeleving, was het goed en lekker snel schakelen!”
Tanja Bongers, Marketing Director Wienerberger
Doe de marktscan!
Centraal in de duurzaamheidscampagne staat de landingspagina swipenaargroen.nl als belangrijkste onderdeel. Op deze pagina staat een marktscan. Door per vraag naar groen te swipen (of niet) laat je zien wat jouw route is op weg naar een duurzame toekomst. De uitkomsten geven een mooie afspiegeling van de markt waarmee je jezelf kunt benchen. Een uitgebreide mediacampagne met diverse vakmedia en social media, heeft gezorgd voor een groot bereik. Voor extra diepgang zijn aansluitend inspirerende kennissessies georganiseerd, ondersteund met een eventflow.
De resultaten liegen er niet om:
- 5 diepte interviews afgenomen met key accounts
- 2.990 weergaven landingspagina
- 1.768 unieke personen aangesproken
- 95 respondenten marktscan
- 173 contacten gesproken middels telemarketing en data kunnen verrijken
- LinkedIn post 2.108 weergaven
- Eigen nieuwsbrief: 1.849 clicks met een CTR van 20,9%
- 163 downloads infographic
- 30 aanmeldingen voor de kennissessie
Benieuwd naar de resultaten van de marktscan ‘Swipe naar groen’?