Vebego als dé expert op het gebied van cleanroomreiniging

 

2 juli 2024

Hoe kunnen we de cleanroompropositie nog beter positioneren, thought leadership claimen en leads genereren? Dat was de vraag vanuit Vebego*. En dus was het zaak om te laten zien dat Vebego dé expert op het gebied van cleanroomreiniging is.

“RVS Marketing was voor deze campagne onze complete B2B Marketingpartner; ze ondersteunden ons met zowel het campagneplan, het maken van content, telemarketing én de organisatie van het event!

Sandra Maas, Marketeer bij Vebego Cleaning Services

Thought leadership en leadgeneratie cleanroomcampagne
De doelen van deze cleanroomcampagne waren helder:

  • Top-of-mind positie behouden en voorsprong verder uitbouwen
  • Netwerk uitbreiden binnen het cleanroomsegment ten behoeve van marketingactiviteiten in de toekomst
  • Van MQL SQL maken

De campagne ving aan met een nulmeting waaruit bleek dat een kleine meerderheid cleanroomreiniging niet uitbesteedt. Aan ons dus de taak om de doelgroep middels een cleanroomcampagne te overtuigen van de voordelen van het uitbesteden van cleanroomreiniging.

Meer leads door Account Based Marketing
Hoe? Door middel van een Account Based Marketing strategie, waarbij een sleutelrol voor telemarketing was weggelegd.

Voorafgaand aan de cleanroomcampagne ontvingen we een wishlist met zo’n 300 bedrijven in de High Tech en Farma die één of meer cleanrooms hebben, waar Vebego nog geen cleanroomschoonmaak verzorgt. We hebben deze data verrijkt en vervolgens de top 40 verantwoordelijken voor cleanroomschoonmaak een gepersonaliseerde Direct Mailing (DM) gestuurd. Deze DM bevatte een visiemagazine en een fysieke uitnodiging voor een exclusieve bijeenkomst.

Vervolgens hebben we telemarketing ingezet, met als doel om mensen uit te nodigen voor de exclusieve bijeenkomst op de High Tech Campus, waar we met een kleine groep met elkaar in gesprek gaan over cleanroomschoonmaak en het belang daarvan. Dankzij de inzet van telemarketing zijn er veel aanmeldingen voor deze exclusieve bijeenkomst gekomen. Een succes!

De aanpak van deze campagne is gebaseerd op de HERO-HUB-HYGIENE-contentstrategie.

Visiemagazine ‘Zonder schoonmaak, geen productie’

HERO

  • Visie magazine ‘Zonder schoonmaak, geen productie’ over het belang van cleanroomschoonmaak. Met marktleiders op het gebied van high tech en farma als klant, weet Vebego als geen ander hoe belangrijk schoonmaak in cleanrooms is.
  • Gepersonaliseerde direct mailing naar DMU met daarin het visiemagazine en de fysieke uitnodiging voor de exclusieve bijeenkomst op de High Tech Campus.
  • Exclusieve bijeenkomst op de High Tech Campus over het partnership tussen Vebego en ASML. Hoe pakt Vebego de cleanroomschoonmaak bij AMSL aan? Jans Control, expert op het gebied van contamination control, vertelde tijdens deze bijeenkomst meer over cleanroomschoonmaak, want ‘een beetje schoon’ bestaat niet in de cleanroomwereld. Jan Vaessen, cleanroom development manager bij Vebego, vertelde over ‘datagedreven reinigen’ en hoe je met deze data de klant kunt laten zien wat de beste schoonmaakoplossingen zijn.

HUB

  • Video: uitleg cleanroomreiniging (door een ander bureau ontwikkeld)

HYGIENE

  • Blogs, waaronder deze blog over het belang van meten.
  • Klantreferenties
  • Social media posts

Mooie resultaten
De resultaten liegen er niet om. Samen hebben we het volgende bereikt:

  • De naamsbekendheid van Vebego is vergroot bij ten minste 300 prospects
  • 18 aanmeldingen voor de exclusieve bijeenkomst op de High Tech Campus, waarvan 15 aanwezigen
  • 3 salesafspraken, waarvan 2 nieuwe klanten met een omzetwaarde van ruim 1 miljoen euro

“Een echte co-creatie. Sandra is een aanpakker, krijgt mensen intern in beweging en is zeer geordend. Dit maakte de samenwerking naast erg plezierig ook erg efficiënt!

Sandy Toonen, Manager Groeimarketeer, RVS Marketing

*Vebego Cleaning Services is op 1 januari 2023 ontstaan door een samenvoeging van 9 schoonmaakbedrijven uit de Vebego-holding, waar Hago er één van was. Deze campagne liep in 2022.