VBI | KetenKracht: een eventcyclus voor discussie, interactie en inspiratie

30 maart 2020

VBI is onderdeel van Consolis en producent van prefab vloersystemen. Zij bouwt mee aan duurzame, flexibele en comfortabele woon‐ en werkomgevingen. VBI introduceerde het platform KetenKracht om samen met haar bouwpartners initiatieven te ontplooien die de bouwkolom versterken en vernieuwen. Want de bouw verbeteren doe je immers niet alleen.

De marketingvraag

VBI wilde graag met zoveel mogelijk verschillende partijen uit de bouwkolom het gesprek aangaan over de belangrijkste thema’s in de bouw. Het moesten geen voorspelbare brainstormsessies worden met post-its die deelnemers aan het eind van de dag aan elkaar presenteren. Maar bijeenkomsten met impact! Aan RVS Marketing de vraag om een eventformat te ontwikkelen en te zorgen voor de werving, de communicatie en de organisatie van vier KetenKracht bijeenkomsten.

De B2B Eventmarketing aanpak

 

Fase 1. Concept

Campagne strategie:Inhoudelijke events met impact vragen om kleinschaligheid en veel interactie. Niet luisteren naar een bekende spreker, maar door een bevlogen dagvoorzitter uitgedaagd worden om continu met elkaar in gesprek te gaan over oplossingen. Zo bedachten we stellingen en lieten we de groep in een ronde vorm zitten om de energie hoog te houden. Ook mixten we de bouwdiscussies met inspiratie uit andere branches die pasten bij het thema. Zo waren er rondleidingen bij Strijp-T, DAF, en het gloednieuwe Experience Center van SAP.

Fase 2. Werving & organisatie

Fase 3. Contentmarketing en opvolging

In de onderstaande afbeelding worden fase 2 en 3 in een campagneflow uitgebeeld:

Het resultaat

Op KetenKrachtEvents.nl vind je alle foto’s, aftermovies en terugblikken van voorgaande evenementen.

1e KetenKracht Event: thema Planning & Logistiek

De bijeenkomst vond plaats op een unieke locatie op Strijp-T in Eindhoven. Daarna ging de groep met 29 deelnemers door naar DAF Trucks voor een exclusief kijkje in de keuken om te leren van hun logistieke processen. Lees het verslag.

Sfeerimpressie Ketenkracht Event 1 – Planning en Logistiek

ketenkracht event 1  ketenkracht event 1 strijp T

2e KetenKracht Event: thema Innovatie

In het circulaire paviljoen The Green House in Utrecht werden de 26 aanwezige innovatie- en formulemanagers geïnspireerd door de Rotterdamse Zakenvrouw van het jaar 2018 Janne Vereijken. Lees het verslag.

Sfeerimpressie Ketenkracht Event 2 – Innovatie

ketenkracht event 2 formulemanagers worden geïnspireerd  ketenkracht event 2 janne vereijken met VR bril

ketenkracht event 2 bijeenkomst circulair paviljoen  ketenkracht event 2 Green House

KetenKracht Event: thema Digitalisering

In het Experience Center van SAP in Den Bosch werden indrukwekkende digitale oplossingen en toepassingen in levenden lijve ervaren door de 25 aanwezigen. Ron Saraber deed onderzoek naar de digitale samenwerking in de bouw en deelde de belangrijkste inzichten. Dagvoorzitter Frans Reichardt maakte de dag compleet en postte deze vlog na afloop van het event. Lees ook het verslag.

Sfeerimpressie Ketenkracht Event 3 – Digitalisering

ketenkracht event 3 Experience Center SA  ketenkracht event 3 Ron Saberer deelt inzichten

ketenkracht event 3  ketenkracht event 3 badges bij ontvangst

KetenKracht Event: thema Duurzaamheid

Zou op 25 maart 2020 plaats vinden tijdens Building Holland, maar het event is verschoven naar oktober i.v.m. het corona virus.

“RVS Marketing heeft ons geholpen bij het neerzetten van een eventcyclus waarbij partijen uit de bouw samenkomen om te discussiëren over belangrijke thema’s als planning & logistiek, innovatie, digitalisering en duurzaamheid. Doordat zij het hele uitnodigingstraject uit handen nemen en daarnaast zorgen voor de contentcreatie zijn we in staat geweest KetenKracht te lanceren als platform waarmee we samen de bouw kunnen verbeteren.”