Nabuurs International Travel Retail

22 juli 2021

We zijn allemaal klaar met Corona, maar er kwamen ook mooie kansen uit voort.
Zo heeft Nabuurs de kans gegrepen om in de veranderende markt van internationale Duty Free een nieuw concept te lanceren. Nabuurs vroeg RVS Marketing om te helpen met het vermarkten van deze nieuwe dienst.

De marketingvraag

Hulp bij het op de markt brengen van het nieuwe International Travel Retail (ITR) merk van Duty Free Shops en alle 100 prospects in deze markt te interesseren voor dit concept.

De aanpak

Stap 1: Klantinzichten

Klantinzichten zijn gegenereerd met kwalitatief onderzoek in de vorm van diepte-interviews met belangrijke beslissers. Deze input gebruiken we tweeledig: om te achterhalen hoe we ITR kunnen vermarkten en om input uit de markt op te halen voor een eigen contentproductie in de vorm van een trendmagazine.

Stap 2: Positionering

Met de kennis over prospects en klanten en na een interne DNA-sessie hebben we de nieuwe positionering van Nabuurs ITR ontwikkeld. Zo ontwikkelden we een nieuwe merknaam, logo, huisstijl, brandstory, campagnebeeld, animatiefilm, PowerPoint, sales pitch, visitekaartjes én een nieuwe website.

 

Stap 3: B2B leadgeneratie&lt

Maar daar bleef het niet bij. RVS hielp ook bij het genereren van leads met B2B contentmarketing, PR / free publicity waaronder op Logistiek.nl, social selling via LinkedIn én marketing automation. De Lead Magnet in deze campagne was het trendmagazine waarbij we de inzichten uit de markt hebben gedeeld met de prospect-database.

 

 

De 1Freight marketingcampagne is naar uiterste tevredenheid opgepakt en uitgevoerd door RVS Marketing! Om er een mooie quote aan te hangen zou ik willen zeggen: 1Freight makes a step forward with the marketing team of RVS!”