Knauf Insulation

4 september 2019

88 leads in drie maanden tijd

Knauf Insulation stelde in eerste instantie aan RVS de vraag hoe ze het product Naturoll 033 (dakisolatie) beter bekend konden maken. Al snel werd duidelijk dat het grote productvoordeel, ECOSE technology, waardoor de glaswol niet jeukt, onvoldoende bekend is bij de doelgroep. De hoofdvraag werd dan ook: Hoe kunnen we het gedrag van houtskeletbouwers veranderen en ze laten kennismaken met de voordelen van het product Naturoll?

De werkwijze

Als resultaatgericht marketingbureau willen we niet alleen veel bombarie maken in de markt, we willen de markt écht bewerken en leads genereren. Met onderstaande campagnestrategie ontwikkelden we zoveel mogelijk touchpoints zodat de doelgroep op meerdere manieren overtuigd wordt om een sample aan te vragen. De sample aanvraag zorgde voor persoonlijk contact met sales die leidde tot nieuwe klanten.

De campagnestrategie

1. Via research marketing hielden we een steekproef onderzoek onder prospects en ontdekten we dat de naamsbekendheid erg hoog was maar men niet wist dat het product niet irriterend was. Ook onderzochten we een aantal campagne-insteken en hieruit bleek dat 75% het belangrijk vindt dat isolatiemateriaal niet irriteert.

2. We ontwikkelden een pakkende titel en het design van de campagne: Isolatie zonder Irritatie.

3. We ontwikkelden bewijsvoering met video-testimonials waarbij klanten de productvoordelen lieten zien. Alle content lanceerden we op de landingspagina isolatiezonderirritatie.nl.

4. We creëerden hoogwaardige content zoals de whitepaper ‘Hoe voorkom je de 5 belangrijkste irritaties bij isolatie’ en het Whatsapp vraaggesprek ‘In gesprek over isolatie zonder irritatie’. Ook ontwikkelden we een artikel met een klant, verzorgden we social posts, online banners en advertenties.

5. We verbeterden de database en ontwikkelden een creatieve direct mailing gericht op houtskeletbouwers. Via telemarketing belden we de 400 ontvangers na en nodigden we prospects uit om een gratis sample aan te vragen.

6. In samenwerking met online advertisingbureau Fingerspitz zorgden we voor de online werving via Google Ads, Display, LinkedIn ads en marketing automation waarmee we mensen naar de site lokten en leads genereerden.


“We zijn natuurlijk heel erg blij met de zichtbaarheid en leads die deze campagne ons bracht. De campagne was bovendien een succes omdat de telemarketing ons waardevol inzicht gaf.”