Janssen & Janssen

2 september 2019

Rebranding Huisstijl

Meer dan 1 miljoen Nederlanders hebben structureel te maken met betalingsachterstanden of met schulden. Janssen & Janssen incasso, gerechtsdeurwaarders en juridisch advies zet zich in om de maatschappij te helpen met het voorkomen van deze schulden.

Klantvraag & oplossing

Het beeldmateriaal van Janssen & Janssen was gedateerd, de lettertypes traditioneel, het kleurgebruik streng en zakelijk en daarnaast waren het logo en de overige elementen niet optimaal in balans.

De klantvraag luidde: Hoe kunnen we de huisstijl moderniseren en beter laten aansluiten bij de nieuwe positionering; Voor een schuldenvrije maatschappij, zonder de essentie te veranderen?

We gingen de strijd aan met andere bureau’s en wonnen de pitch om het merk te mogen rebranden. Naast het feit dat we natuurlijk trots zijn dat we deze pitch wonnen, zijn we ook erg blij met het eindresultaat. Net zoals de klant, we mochten namelijk ook de nieuwe huisstijl doorontwikkelen in alle documenten zoals visitekaartjes, briefpapier, enveloppen, social media templates, roll up banners, gevelreclame, stickers en etiketten, mappen, PowerPoints en intranet- en docufiller-documenten.

Ook verzorgden we de nieuwe corporate fotografie met echte streetmodels die een weerspiegeling vormen van de maatschappij.

 

“Het traject met RVS verliep prima en soepel. Doordat we één vast contactpersoon hadden, konden we makkelijk en snel schakelen. RVS luisterde goed naar onze wensen, vroeg door en was kritisch daar waar nodig. Ze dachten mee en kwamen vervolgens met een resultaat dat paste bij onze verwachtingen.”

 

Het resultaat

  • Nieuw logo
  • Nieuwe pay-off: Voor een schuldenvrije maatschappij
  • Nieuwe kleuren en lettertypen
  • Nieuw beeldmateriaal
  • Doorontwikkeling van nieuwe huisstijl in alle huisstijl documenten