Fin

2 september 2019

Tactische online- en content marketingaanpak

FiN is een financiële dienstverlener en detacheerder in Eindhoven. FiN trekt finance & control professionals aan en wil ze binden en laten excelleren. FiN doet dat door actief in te zetten op het trainen, coachen en opleiden van deze professionals.

We werken nog steeds met veel plezier voor dit mooie bedrijf en hebben samen met hen een aantal fases doorlopen.

De klantvraag

De aanleiding om een marketingpartner te zoeken was de uitdaging van FiN om een sterkere positie te claimen bij de circa 15.000 financials in de Brainport regio. FiN heeft de ambitie om zich als een platform voor finance professionals te positioneren. Daarbij speelt het kennisleiderschap een essentiële rol. FiN maakt dit waar door zelf onderzoek te doen, hoogopgeleide professionals te laten samenwerken in het FiN-Lab en door diverse kennissessies te organiseren. De rol van marketing is enerzijds om de kennis op de juiste manier bij zoveel mogelijk professionals onder de aandacht te brengen en anderzijds om financials te interesseren voor de FiN-formule.

Onze aanpak:

  • Research marketing

We onderzochten de impact van de digitalisering in de finance markt. We hielden diepte-interviews met bestaande en potentiële klanten en een grootschalig kwantitatief onderzoek onder finance professionals.

Resultaat: Trendartikel: De digital Finance Expert rukt op,

5 cruciale trends die van belang zijn voor opleiders en werkgevers in de Brainport regio. Door meer dan 500 mensen gelezen en ook opgepakt door de pers.

  • Bestaande website ombouwen naar een platform site

We hebben zowel het design als de navigatiestructuur van de bestaande website van FiN aangepakt. Geen revolutie maar evolutie. Met respect voor het bestaande merk en huisstijl.

Resultaat: Een contentgerichte website, die uitstekend online zicht- en vindbaar is.

  • Website-optimalisatie

Na het fundament zijn we de site gaan optimaliseren door de site uit te breiden met relevante, authentieke en persoonlijke content. Zo hebben we de site letterlijk en figuurlijk veel meer inhoud kunnen geven. Zodat het verhaal beter over het voetlicht komt en klanten en potentiële Finners beter weten wat er te halen is bij FiN.

Concreet resultaat o.a. een aparte Werken als Finner-pagina,  video testimonials en artikelen van klanten over de samenwerking met FiN.

  • Contentmarketing

De volgende stap was om het FiN-verhaal actief uit te dragen en om zoveel mogelijk finance professionals te bereiken. Met contentmarketing creëerden we meer zichtbaarheid, bekendheid en de aanwas van nieuwe kandidaten. In co-creatie met FiN hebben we een contentstrategie bedacht, een contentkalender ontwikkeld en creëerden content die we vervolgens via paid, owned en earned media hebben uitgezet.

Concreet resultaat: een verdubbeling van het aantal unieke websitebezoekers, een langere bezoektijd en meer bekendheid van FiN in Brainport regio.

  • Eventmarketing

In Maart 2018 organiseerden we voor FiN het event De Financiële Proeverij, bedoeld voor finance professionals die de digitalisering met beide handen aan willen pakken. Een uitgelezen kans voor FiN om zichzelf te profileren als thought leader, klanten te binden en nieuwe relaties te ontmoeten.

Concreet resultaat: Een ‘uitverkocht’ event en volgeboekte trainingen, persoonlijk contact met klanten en nieuwe relaties. Bekijk de aftermovie van het event.