Deelmarketeer bij Leunzorg 

16 september 2021

Drie jaar geleden startte Seth Blanjaar samen met compagnon Sergio Schellekens Leunzorg. Hij wilde graag weer terug naar het maatschappelijke werkveld om zo écht van waarde te zijn. Bij de start van zijn carrière werkte hij bij een grote woningcorporatie en leerde daar hoe waardevol impact maken kan zijn. Leunzorg biedt zelfstandige woonruimte en/of begeleiding door zorgprofessionals aan mensen met een verstandelijke beperking of met een afstand tot de maatschappij. Het zijn kleinschalige locaties waar mensen zelfstandig kunnen wonen en waar tegelijkertijd wel voor begeleiding en dagbesteding wordt gezorgd. Seth is met zijn achtergrond in (o.a.) financiële dienstverlening verantwoordelijk voor de bedrijfsmatige kant binnen Leunzorg.

Deelmarketeer die bouwt aan het marketingfundament

ilona willemsenOmdat Leunzorg een relatief jong bedrijf is, was er alleen nog maar een basic website. “RVS Marketing heeft onze website opnieuw gebouwd en zodoende ontstond ook het idee om daarna continuïteit in de marketingactiviteiten aan te brengen”, aldus Seth. Deelmarketeer Ilona Willemsen is nu 1 dagdeel per week bezig met het bouwen aan een marketingfundament voor Leunzorg. “Voor ons is dit nu voldoende, maar aangezien we snel groeien, sluit ik niet uit dat dat in de toekomst meer uren worden.” Met het concept van de deelmarketeer zijn de uren makkelijk op (of af) te schalen.

Marketeer in dienst nemen of een deelmarketeer inzetten?

“Ik zou natuurlijk een marketeer in dienst kunnen nemen, want dat is in eerste instantie iets goedkoper dan een deelmarketeer. Maar het fijne van de deelmarketeer is dat je flexibeler bent qua uren en dat het me veel minder tijd kost om een deelmarketeer aan te sturen. Wat ik daarnaast nog wel het meest waardevolle vind aan de deelmarketeer, is dat Ilona kan terugvallen op het hele marketingteam van RVS Marketing en je zo heel veel expertise in huis haalt.”

 

“Wat ik daarnaast nog wel het meest waardevolle vind aan de deelmarketeer, is dat Ilona kan terugvallen op het hele marketingteam van RVS Marketing en je zo heel veel expertise in huis haalt.”

 

Uitdaging van Leunzorg: contentmarketing en employer branding

“Onze eerste uitdaging was om de basis op orde te hebben. Nu die eenmaal staat, zorgt Ilona voor continuïteit en dat uit zich nu voornamelijk in het creëren en plaatsen van content. We hebben doelen opgesteld om meer bekendheid te krijgen in specifieke regio’s. Als onze nieuwe zorglocatie kan worden bevestigd dan moeten we ook inzetten op employer marketing (aldus het advies van Ilona) om de juiste mensen te werven en aan ons te binden.”

De 3 voordelen van een deelmarketeer volgens Seth

  • Meer expertise; inzet van hele marketingteam van RVS
  • Ontzorgen; een deelmarketeer is snel ingewerkt en zelfsturend
  • Flexibiliteit; aantal uren zijn aanpasbaar