Aarts Plastics: nieuwe positionering en website

11 maart 2020

Wanneer je innovatieve verpakkingsoplossingen maakt voor de top in de cosmeticabranche dan stelt dat hoge eisen aan je merk en website. Daarom vroeg Aarts Plastics (tegenwoordig Aarts Packaging) ons om hun DNA te bepalen en een compleet nieuwe website te ontwikkelen.

De marketingvraag

Aarts Plastics maakt verpakkingen in met name de cosmetische en de food industrie. Denk aan parfumdoppen, make-up doosjes en smeerkaas verpakkingen. Aan RVS Marketing de vraag om de oude website te vernieuwen en mee te denken over het onderscheidend vermogen van het bedrijf. Met als doel: meer zichtbaarheid, vindbaarheid en zorgen dat klanten beter weten wat Aarts Plastics allemaal kan.

Oud:

oude website Aarts Plastics

Nieuw:

De aanpak

 

Stap 1: Merk DNA bepalen & klantinzichten vergaren > ontwikkelen nieuwe positionering

Om het verhaal scherp te krijgen startten we met een DNA-brainstormsessie. We bepaalden de ideale klant, waarom het merk relevant, geloofwaardig en onderscheidend is, de positie ten opzichte van de concurrentie en wat de stijlvoorkeuren zijn. Aansluitend interviewden we bestaande klanten voor een outside/in perspectief. Met deze input creëerden we het nieuwe communicatieconcept met de propositie:

The Plastic Packaging Inventor.
Ook het logo kreeg een update met een Triple A als symbool voor de kwaliteit en prestaties van Aarts op topniveau met de hoogste rating. De kleuren uit het logo gebruikten we voor de drie branches: Cosmetics, Food en Pharmacie.

 Oud:

Oude logo Aarts Plastics

 

Nieuw:AARTS PLASTICS

Stap 2: Webdesign

Na analyse van de bestaande site en die van de concurrentie, ontwikkelden we de wireframes (navigatie, indeling en inhoud) en een frisse look & feel. Uiteraard was het ontwerp volledig responsive, dus geschikt voor alle schermgroottes.

Stap 3: Webbouw & contentproductie & huisstijl

We schreven de nieuwe brandstory en de hoofdteksten voor de site. De site is gebouwd in WordPress met diverse functionaliteiten en contentvormen. Ook de Engelse site werd tegelijk gelanceerd samen met de nieuwe huisstijl, waaronder nieuw briefpapier en visitekaartjes.

Huisstijl Aarts Plastics

“De samenwerking met RVS marketing verliep bijzonder soepel. Ze begrepen al snel waar onze problemen zaten met de oude site en zijn trots hoe de huidige website er uit ziet. Ook het vervolg, een nieuwe marketingcampagne, wordt met RVS opgestart.”