nieuwe website Aarts Plstics

Aarts Plastics

11 maart 2020

Nieuwe positionering en website

Als je innovatieve verpakkingsoplossingen maakt voor de top in de cosmeticabranche dan stelt dat hoge eisen aan je merk en website. Daarom vroeg Aarts Plastics ons om hun DNA te bepalen en een compleet nieuwe website te ontwikkelen.

De marketingvraag

Aarts Plastics maakt verpakkingen in met name de cosmetische en de food industrie. Denk aan parfumdoppen, make-up doosjes en smeerkaas verpakkingen. Aan RVS Marketing de vraag om de oude website te vernieuwen en mee te denken over het onderscheidend vermogen van het bedrijf. Met als doel: meer zichtbaarheid, vindbaarheid en zorgen dat klanten beter weten wat Aarts Plastics allemaal kan.

Oud:

oude website Aarts Plastics

Nieuw:

De aanpak

Stap 1: Merk DNA bepalen & klantinzichten vergaren > ontwikkelen nieuwe positionering

Om het verhaal scherp te krijgen startten we met een DNA-brainstormsessie. We bepaalden de ideale klant, waarom het merk relevant, geloofwaardig en onderscheidend is, de positie ten opzichte van de concurrentie en wat de stijlvoorkeuren zijn. Aansluitend interviewden we bestaande klanten voor een outside/in perspectief. Met deze input creëerden we het nieuwe communicatieconcept met de propositie:
The Plastic Packaging Inventor.

Ook het logo kreeg een update met een Triple A als symbool voor de kwaliteit en prestaties van Aarts op topniveau met de hoogste rating. De kleuren uit het logo gebruikten we voor de drie branches: Cosmetics, Food en Pharmacie.

Oud:                                             Nieuw:

Oude logo Aarts Plastics      AARTS PLASTICS

 

Stap 2: Webdesign

Na analyse van de bestaande site en die van de concurrentie, ontwikkelden we de wireframes (navigatie, indeling en inhoud) en een frisse look & feel. Uiteraard was het ontwerp volledig responsive, dus geschikt voor alle schermgroottes.


Stap 3: Webbouw & contentproductie & huisstijl

We schreven de nieuwe brandstory en de hoofdteksten voor de site. De site is gebouwd in WordPress met diverse functionaliteiten en contentvormen. Ook de Engelse site werd tegelijk gelanceerd samen met de nieuwe huisstijl, waaronder nieuw briefpapier en visitekaartjes.

Huisstijl Aarts Plastics

“De samenwerking met RVS marketing verliep bijzonder soepel. Ze begrepen al snel waar onze problemen zaten met de oude site en zijn trots hoe de huidige website er uit ziet. Ook het vervolg, een nieuwe marketingcampagne, wordt met RVS opgestart.”

Rob Geurtz Directeur en eigenaar

Kan jouw bedrijf ook een onderscheidend verhaal of website gebruiken?

Is jouw website verouderd en klopt het verhaal dat je wilt vertellen niet meer? Of weet je niet precies hoe je het moet vertellen? Is sales afhankelijk van 1 persoon en staat marketing in de kinderschoenen? Laat ons je bedrijf vooruit helpen! En nodig onze B2B marketeers uit voor een goede sparsessie die je ogen opent.