Benieuwd wat een deelmarketeer voor jouw organisatie kan betekenen? Lees hier meer over de ervaring van Solisplan. Financieel directeur Kevin van Rooij vertelt ons alles over deelmarketeer Marlijn Nelissen.
“Het deelmarketeer concept, en daarmee de samenwerking met RVS Marketing als bureau, sluit volledig aan bij onze wens om op leadgeneratie in te zetten.”
Behoefte aan een marketingfundament
“Met de groei van onze Salesafdeling zagen we ook de noodzaak in om Marketing hierin mee te nemen. Maar we hadden weinig ervaring en amper een fundament. Voor ons was het dan ook zoeken. Hoe kunnen we dit het beste aanpakken en ontwikkelen? Hiervoor heb ik Marlijn benaderd. Ik kende haar al en wist dat ze bij een marketingbureau werkte. Bovendien wilden wij de focus op leadgeneratie leggen, iets waar RVS Marketing in gespecialiseerd is. Dit sloot dus enorm aan bij onze behoefte.”
Een vast aanspreekpunt mét back-up
En zo ging Marlijn als deelmarketeer aan de slag bij Solisplan. “Waarom Solisplan uiteindelijk een deelmarketeer in de arm heeft genomen? Allereerst omdat het fundament nog volledig opgezet moest worden. We hadden dus geen idee hoeveel tijd het uiteindelijk zou gaan kosten. De deelmarketeer bood dan ook een goed startpunt. Een deelmarketeer is flexibel inzetbaar en makkelijk op- en af te schalen.
Daarnaast heeft RVS Marketing natuurlijk uiteenlopende disciplines in huis. Dit houdt in dat Marlijn makkelijk met haar collega’s kan schakelen. Mocht het breder worden en heeft Marlijn de kennis niet, dan heeft ze nog een heel team achter zich staan. Met een deelmarketeer heb je één vast aanspreekpunt, met achter de schermen nog veel meer kracht. Bovendien heb ik korte lijntjes met Marlijn, wat prettig werkt. Ook buiten haar vaste dag bij ons op kantoor is ze altijd bereikbaar en pakt ze zaken snel op.”
“Met een deelmarketeer heb je één vast aanspreekpunt, met achter de schermen nog veel meer kracht.”
Proactief en zelfstandig
Haar kracht? “Marlijn is ontzettend proactief. Ik hoef haar helemaal niet meer aan te sturen. Ze kent Solisplan. Ze weet wat onze focus is en wat onze doelstellingen zijn. En vanuit daar gaat ze zelf aan de slag. Ze verdiept zich in de branche en zoekt dingen zelf uit. Hierover communiceert ze ook helder. Ik hoef nergens naar te vragen. Ze werkt volledig zelfstandig dus dat is heel fijn. Ik kan het helemaal bij haar neerleggen, waardoor ik volledig ontzorgd ben.
Inmiddels is Marlijn alweer 3 jaar lang één dag per week te vinden op het kantoor van Solisplan. “Marlijn heeft de afgelopen jaren al veel voor ons betekend. Ze heeft onze Marketing grotendeels zelfstandig opgezet. Dit is in 2021 allemaal begonnen met een buyer persona, om inzichtelijk te maken wie onze klanten zijn en waar de focus moet liggen. Ook heeft de website een fris uiterlijk gekregen, waarna we een campagne hebben opgezet met onder andere landingspagina’s en LinkedIn. Vanuit een solide basis is ze dus verder aan de weg gaan timmeren en staan we waar we nu staan.”
“Marlijn heeft, met haar proactieve houding en kennis, de Marketing van Solisplan echt van de grond weten te tillen.”