Benieuwd wat een deelmarketeer voor jouw organisatie kan betekenen? Lees hier meer over de ervaring van CFOLab. Eigenaar Michiel van Dijk vertelt ons alles over deelmarketeer Dianne Joosten.

Het deelmarketeer concept sluit volledig aan bij de omvang en het unieke concept van CFOLab.”

Hoe breng je een uniek concept op de markt?

Waar de inzet van een deelmarketeer bij veel bedrijven ontstaat uit een (tijdelijk) capaciteitstekort, ligt dit bij CFOLab anders. Michiel van Dijk, eigenaar van CFOLab, licht toe hoe de vork in de steel zit.

“Het concept van CFOLab is nieuw in de wereld van financiële dienstverleners. We bieden een parttime CFO aan, die voor lange tijd onderdeel uitmaakt van het MT of de directie van een snelgroeiend MKB. Dit doen we op basis van abonnementen. Onze uitdaging lag in het bekendmaken van iets wat eigenlijk nog niet bestaat in de markt.

Onze doelgroep bestaat uit strategische start-ups. Aangezien zij vaak zelf hun financiën regelen, hebben ze geen beeld bij wat een CFO doet. Hoe ga je jezelf dan positioneren en je verhaal vertellen? Iemand die strategisch kan meedenken maar ook executie kracht heeft om dit te vertalen op operationeel vlak. Dát is wat we zochten!”

Een perfecte samenkomst van vraag en aanbod

Precies dat biedt de deelmarketeer. En zo kwam Michiel in contact met Cas van RVS Marketing. “We worstelden met dit vraagstuk en toen kreeg ik de tip om eens met Cas in gesprek te gaan. Dat heb ik gedaan en zo ontstond er een goed beeld van de deelmarketeer. Dit concept was voor ons ook helemaal nieuw en sloot meteen aan, aangezien wij een relatief klein, groeiend bedrijf zijn.

Een fulltimer is natuurlijk relatief kostbaar. Daarbovenop is het de vraag of de inhoud van de functie voldoende uitdaging biedt om er een volledige werkweek aan te wijden. Zeker als je kijkt naar het niveau. De combinatie van strategie én uitvoering is lastig te vinden. Ga je voor een fulltimer die alleen op uitvoering zit, dan mis je een sparringpartner.’’

“Met een deelmarketeer haal je in principe een heel team in huis dat ondersteuning kan bieden, zowel op strategisch als operationeel vlak.”

Een heel team ter ondersteuning

En zo ging Dianne als deelmarketeer bij CFOLab aan de slag. “Dianne is van ons, zo voelt dat. Met haar hebben we iemand die echt acteert als onderdeel van onze organisatie, zonder dat we er financieel de volledige lasten van dragen. Dianne beschikt over de vaardigheid om zowel op strategisch als operationeel vlak mee te draaien. Haar echte kracht zit in het operationele. The devil is in the detail en Dianne zit daar echt bovenop.

Bovendien haal je meer in huis dan ‘alleen’ een deelmarketeer. Binnen het team van RVS Marketing bevindt zich nog veel meer expertise, niet alleen qua kennis maar ook op het gebied van vaardigheden. Met een deelmarketeer haal je, op de achtergrond, dus eigenlijk ook een heel team in huis dat jou kan ondersteunen.”

“Dianne is van ons, zo voelt dat. Met haar hebben we iemand die echt acteert als onderdeel van onze organisatie, zonder dat we er financieel de volledige lasten van dragen.