Benieuwd wat een deelmarketeer voor jouw organisatie kan betekenen? Lees hier meer over de ervaring van A.O. Smith. Senior Marketeer Judith van der Ven vertelt ons alles over deelmarketeer Carmen Lennards.

Een deelmarketeer komt binnen, stapt met alle onwetendheid in een nieuw project en zet iedereen weer even op scherp.

Geen tijd voor stilstand

“Doordat onze manager ging vertrekken, ontstond er een gat dat opgevuld moest worden. Naast management taken lagen er ook projecten die doorgang moesten vinden. En dus gingen we op zoek naar een passende oplossing. Die vonden we bij RVS Marketing. Onze manager had al langer contact met RVS Marketing. Ook weleens opdrachten uit laten voeren. Dus we waren al bekend met de diensten van RVS.”

“Uiteindelijk was het natuurlijk de bedoeling dat er weer iemand fulltime bij kwam. Maar vind die maar eens. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Op korte termijn moesten de projecten gewoon door. En dan kies je voor de deelmarketeer. We waren sowieso met te weinig personeel voor wat er allemaal moest gebeuren. En dat is jammer, want als je ruimte krijgt, dan neemt je productiviteit toe.”

Iedereen weer op scherp

En zo startte Carmen Lennards als deelmarketeer bij A.O. Smith.. “Het fijne aan een deelmarketeer is dat zij nieuw binnenkomen. Ik ben al een beetje gekleurd natuurlijk. Een deelmarketeer komt binnen en begint van voren af aan, en neemt de mensen ook mee. Dat is heel fijn. Vreemde ogen dwingen. Met alle onwetendheid stapt zij in een nieuw project en zet iedereen weer op scherp. En dat vind ik wel belangrijk. Iedereen luistert dan ook weer even. En het snelle starten. Een deelmarketeer is snel in staat om een project op te pakken en ermee aan de haal te gaan.”

“Carmen laat zich niet in een hoek zetten. Ze zegt op een grappige, charmante manier waar het op staat. En slaat daarmee de spijker altijd op zijn kop.”

Spijker op de kop

De kracht van Carmen?

“Carmen is super relaxed om mee samen te werken. Ze heeft altijd haar woordje klaar, wat ik heel belangrijk vind. Ze laat zich niet in een hoek zetten. Zegt op een grappige manier waar het op staat. En slaat daarmee de spijker altijd op zijn kop. Dat vind ik sowieso heel knap. Ook de manier waarop ze met mensen omgaat, het maakte niet uit of het de directeur is of een vakman uit onze fabriek.”

“Ook heeft ze ruim voldoende marketingkennis. Je kunt een gesprek met haar ergens over hebben zonder alles in detail te hoeven uitleggen. Wanneer er bijvoorbeeld een korte video gemaakt moet worden, hoefde ik haar niet uit te leggen dat er een CTA in moet. Zulke dingen zijn bekend bij haar. En dat is makkelijk en fijn. Ik had Carmen best aan willen nemen, dat was leuk geweest!”

“Carmen heeft ruim voldoende marketingkennis. Ik hoef haar niks in detail uit te leggen.”