Zó creëer je een goede contentplanning

 

De contentplanning. Die kennen we wel. Maar hoe zorg je er nu voor dat deze in balans is? Hoe vaak deel je iets? Wat wil je dan vertellen en hoe wil je dit vertellen? Dit zijn vragen die wij vaak krijgen van onze klanten. Daarom delen we vandaag graag wat tips met je voor het opzetten van een goede contentplanning. 

B2B versus B2C

De contentplanning van een B2B bedrijf ziet er wel degelijk anders uit dan die van een B2C bedrijf. De belangrijkste reden: de doelgroep. B2B-content is meestal dieper en datagedreven, terwijl B2C-content vaak lichter is en meer gericht op emotionele betrokkenheid en snelle consumptie.

Onze tips

Wil je graag een goede basis opzetten voor een contentplanning bij jouw B2B onderneming? Dan hebben wij de volgende tips voor je:

  • Plaats niet te vaak. Plaats maximaal 3 berichten per week.
  • Zorg voor een passende afbeelding die aansluit bij de inhoud van het bericht. Het liefst gebruik je foto’s van je eigen onderneming en pluk je niet zomaar iets van het internet.
  • Blijf consistent. Plaats je normaal 3x per week maar heb je deze week maar 2 berichten? Dan is dat ook prima. 
  • Maak thema’s voor in je contentplanning. Hierdoor zorg je ervoor dat alles wat je wil uitlichten ook naar voren komt. Denk aan thema’s als: teamuitjes, inhoudelijke blogs, een kijkje achter de schermen, cases of klanten aan het woord.
  • De laatste en belangrijkste: begin gewoon! Natuurlijk, je moet hier even goed over nadenken maar overdenk het niet eindeloos. Dit zorgt ervoor dat er niks komt en dan geldt de regel; beter iets dan niets.

 

“Met een doordachte contentplanning maak je van iedere post een verhaal en van elke klik een blijvende connectie.”

 

Dit zijn de basisprincipes die wij gebruiken bij een contentplanning. Wil je meer weten of wil je dat wij je hierbij helpen? Neem dan eens contact met ons op!