Solipsis Managed Services
7 maart 2020
Rebranding en nieuwe website
Solipsis is al sinds 1984 actief binnen de wereld van de informatie- en communicatietechnologie.
De Solipsisgroep bestaat uit 2 business units:
- Solipsis Managed Services
- Solipsis Document Management
De klantvraag
Bij Solipsis was een sterke behoefte aan vernieuwing vanwege de verouderde look & feel, structuur en techniek van de website. Bovendien was er geen samenhang tussen de verschillende bedrijfsonderdelen en bijbehorende websites. De verhuizing naar het vernieuwde en moderne kantoor was een goede gelegenheid voor een complete make-over! RVS Marketing werd gevraagd om een nieuwe website en logo te ontwikkelen voor Solipsis Managed Services.
DNA sessie
We organiseerden een DNA-sessie met een groep van zeven personen bestaande uit de directie en medewerkers van Solipsis om de kernwaarden in kaart te brengen en de droomklant te schetsen. Uit de DNA-sessie kwam naar voren dat de meerwaarde in hun aanpak zit; eerst begrijpen, dan denken en vervolgens doen. Het beeld ‘De Denker’ van Auguste Rodin stond niet voor niets symbool in het bedrijfslogo van het IT-bedrijf en moest nog steeds een prominente rol spelen in het nieuwe logo. Hieruit lanceerden we het nieuwe motto ‘Think First’.
Huisstijl en website
Dit leidde tot een nieuw moderne huisstijl en nieuwe WordPress website. De denker in het logo is gemoderniseerd en het kleurgebruik is opgefrist. De vernieuwde huisstijl vormt een basis voor de overige twee zusterondernemingen IntraData en Holland House. Momenteel wordt er gewerkt aan de nieuwe website van IntraData. Meer informatie hierover volgt binnenkort.
“De samenwerking met RVS Marketing verloopt uitstekend. Ons vaste contactpersoon staat meteen voor ons klaar en we zijn erg tevreden met het uiteindelijke resultaat.”