Lees meer over de ervaring van advocatenkantoor Boskamp & Willems uit Eindhoven.
“Door de deelmarketeer zien we meer en meer in wat de toegevoegde waarde van marketing is.”
Sinds augustus 2020 heeft Boskamp & Willems een deelmarketeer in huis. Huub van der Westen, advocaat-vennoot, licht toe waarom de deelmarketeer toegevoegde waarde had én heeft voor het advocatenkantoor met 20 advocaten in dienst.
Marketing kreeg niet de aandacht die het verdiende
“Het was eigenlijk continu druk in onze praktijk. We hadden weinig tijd en gebruikten dat, eerlijk gezegd, ook soms als excuus om niets aan marketing ‘te hoeven’ doen. Het is niet onze core business. We werken liever aan de dossiers van onze klanten. Maar we zien wel het belang van marketing om ervoor te zorgen dat de praktijk ook druk blijft. We hoorden via een mailing van RVS Marketing over de deelmarketeer en na het sparren met Cas, bleek dit de oplossing voor onze uitdaging.”
Een vliegende start en stortvloed aan vragen
“Deelmarketeer Sophie Wouters maakte direct indruk. Ze stelde de eerste dagen veel vragen. Het was een uitdaging om haar van antwoorden te voorzien. Maar ook een deelmarketeer moet je goed inwerken. Onze eigen tekortkomingen kwamen ook direct aan het licht. Zo kregen we het advies om communicatie op LinkedIn heel anders aan te pakken en om de nieuwsbrief niet langer gedrukt te versturen.”
“Het kostte even tijd om echt ‘up and running’ te zijn, maar daarna is er enorm veel werk verzet. We zijn actiever op LinkedIn en delen ook betere content. Sophie heeft ook een interne LinkedIn training verzorgd om meer bewustwording te creëren en praktische tips te delen. Onze websites zijn beter vindbaar, ook doordat Sophie nu de blogteksten herschrijft. Daarnaast wordt er gewerkt aan koude acquisitie en dat liep goed, maar is nu even geparkeerd totdat er ‘corona-technisch’ weer wat meer mag.”
“We zijn actiever op Linkedin, hebben betere content, onze websites zijn beter vindbaar en er wordt gewerkt aan koude acquisitie.”
Echt onderdeel van het team
“Een half jaar later is Sophie echt onderdeel van het team. Ze sluit ook aan bij de buitenkantoorse activiteiten; zoals uitstapjes, de barbeque en de kerstwandeling. We zien ook de toegevoegde waarde als ze fysiek op kantoor aanwezig is. Het is prettig dat je die dag snel kan schakelen en ‘even binnen kan lopen’. We kijken uit naar het moment dat iedereen, ook Sophie, gewoon weer op kantoor is.”
“Door de komst van de deelmarketeer zien we meer en meer in wat de toegevoegde waarde van marketing is. We merken nu, deels door COVID-19, maar ook omdat onze doelgroep steeds jonger wordt, dat online netwerken essentieel is. Sophie kan ons daar uitstekend bij ondersteunen.”
Als marketing je ding niet is … is de deelmarketeer de oplossing
Huub vervolgt: “Is marketing niet jouw core business? Maar zie je wel de noodzaak en toegevoegde waarde voor jouw bedrijf? Dan is een deelmarketeer écht de oplossing. Het is meer dan alleen posts op LinkedIn plaatsen; een deelmarketeer laat je ook zien hoe je marketing überhaupt het beste kunt inzetten. Ik geef ook graag nog een tip voor ondernemers en bedrijven die de deelmarketeer overwegen. Het is namelijk belangrijk dat je ook nog budget vrij maakt om marketingacties uit te voeren. Dan maak je pas echt goed gebruik van de deelmarketeer.”
“Is marketing niet jouw core business? Maar zie je wel de noodzaak en toegevoegde waarde voor jouw bedrijf? Dan is een deelmarketeer écht de oplossing.”