4 vragen aan RVS-ster Gabi
Vriendelijk, vrolijk en nauwkeurig. Deze salesdame weet hoe ze mensen aan de telefoon enthousiasmeert. Om mee te werken aan een onderzoek of om iemand aan te melden voor een event van één van onze klanten. Naast haar werk zit ze ook niet stil…
Benieuwd naar onze Gabi? In 4 vragen leer je onze ervaren B2B telemarketeer een beetje kennen!
1. Wie is Gabi Rohof?
Ik ben 59 jaar en getrouwd met mijn man Sander. Bovendien ben ik moeder van Natasja (27) en Lorenzo (24). Oorspronkelijk komen mijn man en ik uit Amsterdam, maar sinds 14 jaar wonen we in het Limburgse Ospel, een klein kerkdorpje dat onder de gemeente Nederweert valt. We zijn hier naartoe verhuisd vanuit Almere en ik kan je vertellen dat dat een hele cultuuromslag was. Boven de rivieren – zoals ze dat hier noemen – zijn we namelijk nogal direct. We zeggen waar het op staat: what you see is what you get!
Naast de zorg voor mijn gezin maak ik ook graag tijd vrij voor de Formule 1 en volg ik de Grand Prix op de voet. Uiteraard is Max mijn favoriet. Daarnaast vind ik het ook leuk om, figuurlijk, uit te pakken met verjaardagen. Ik bedenk een leuk thema en maak daarbij passende gerechten. Altijd weer een feestje om te doen!
“Verhuizen naar het zuiden was een hele cultuuromslag!”
2. Wat is jouw visie op het B2B telemarketing vak?
Telemarketing is echt een vak apart, niet iedereen houdt het lang vol. Ik doe dit werk nu al meer dan 20 jaar. Wat voor mij het werk leuk en interessant houdt, is de kick van het scoren en de afwisseling van projecten. Het werk is erg divers, van afspraken maken voor een kwalitatief onderzoek tot enquêtes afnemen voor het kwantitatieve gedeelte, mensen uitnodigen voor diverse events en het genereren van leads. Elk gesprek is anders. Het ene moment ben je in gesprek met een CEO en het andere moment met een logistiek medewerker. Het is deze afwisseling die het werk zo leuk maakt.
“De kick van het scoren is het leukst. Het maakt niet uit of het een concrete afspraak, een enquête of een aanmelding voor een webinar is.”
Wat in mijn ogen belangrijk is, is dat je tijdens een gesprek zoveel mogelijk jezelf blijft en de boodschap kort en bondig overbrengt. Soms gaat het ook om het opbouwen van een goede relatie. Je moet mensen altijd in hun waarde laten en de boodschap zo enthousiast mogelijk, maar toch zakelijk overbrengen. Ik houd van uitdagingen en ga voor het hoogst haalbare. Bij RVS werken wij vaak met meerdere telemarketeers aan hetzelfde project. Ik ben zelf een ware teamplayer dus ik vind het leuk om samen het beste in elkaar naar boven te halen en samen te werken voor het beste resultaat.
3. Hoe ben je B2B telemarketeer geworden?
Als je had gezegd dat ik B2B telemarketeer zou worden toen ik begon met studeren, had ik je niet geloofd. Wat niet iedereen weet is dat ik een achtergrond heb in het onderwijs. Ik heb namelijk Engels en Duits gestudeerd aan de lerarenopleiding in Diemen. Ik heb voor de klas gestaan, maar na de studie ben ik gaan werken bij KVK in Amsterdam als medewerker registerafdeling.
Hier heb ik 1,5 jaar gewerkt, waarna de kinderen kwamen en mijn carrière even on-hold werd gezet. Heel bewust hoor. Ik wilde er graag altijd voor hen zijn. Toen ze wat ouder werden ben ik in de avonduren gaan werken bij een telemarketingbureau om afspraken te maken voor hypotheekadviseurs. Zo ben ik eigenlijk het vak ingerold. Daarna heb ik nog bij een onderzoeksbureau gewerkt en diverse andere telemarketing en sales banen gehad, bij onder andere de Rabobank, een incassobureau en een IT bedrijf.
Maar waar ik met het meeste plezier werk is natuurlijk bij RVS Marketing. Hier ben ik nu 2,5 jaar part-time werkzaam in een super gezellig team!
“Als je had gezegd dat ik B2B telemarketeer zou worden toen ik begon met studeren, had ik je niet geloofd.”
4. Heb jij rare kantoor gewoontes?
Die heb ik eigenlijk twee. ‘s Ochtends neem ik vaak de trap naar de 1e etage en pak daarna de lift naar de 4e etage. Daarnaast drink ik de hele dag door Earl Grey thee. Mijn stembanden moeten natuurlijk goed gesmeerd blijven, haha!