Op Bata kun je bouwen voor veilige werkschoenen

Het knelt in de bouw. De arbeidsmarkt is krap, het ziekteverzuim zeer hoog. Aandacht voor het welzijn van medewerkers heeft daarom topprioriteit. Dat vraag om aandacht voor je mensen, voor hun veiligheid en het comfortabel kunnen werken.

Daar horen werkschoenen van de hoogste kwaliteit bij. Je staat er immers op, dag in dag uit. Dan wil je een schoen met de perfecte pasvorm, die er ook nog eens goed uitziet. In de bouw is veiligheid topprioriteit. Waarom besteden we dan zo weinig aandacht aan de schoenen?

Een sterke campagneflow voor Bata

De vraag vanuit Bata was helder: hoe kunnen we Bata opnieuw op de kaart zetten in de bouwsector? En ervoor zorgen dat men voor de ergonomische werkschoenen van Bata kiest?

Met deze vragen in ons achterhoofd gingen we aan de slag met het opzetten van een leadcampagne. De uiteindelijke campagneflow zag er als volgt uit:

Een aanpak gebaseerd op het See, Think, Do, Care model van Google.

  • Customer insights > Om een goed beeld te krijgen van de huidige markt en behoefte, hebben we zowel klanten als prospects geïnterviewd, waaronder inkopers en facility managers van bouwbedrijven en toeleveranciers. Uit deze interviews bleek dat het profiel van de doelgroep bleek af te wijken van het vooraf verwachte. Kortom, waardevolle inzichten.
  • Landingspagina > We creëerden een plek specifiek voor de bouw, een landingspagina: com. Dit werd de draaischrijf van de campagne.
  • Branding (see + think) > Ook timmerden we aan de branding van Bata. Zo bouwden we een LinkedIn campagne met als target bedrijven vanaf 200 medewerkers. Door middel van korte video’s (snippets) om het belang van het beste schoeisel in de bouw te benadrukken. Ook voerden we campagne in bouwmedia en stuurden we nieuwsbrieven naar de doelgroep.
  • Activatie (do) > Leadgeneratie mag natuurlijk niet ontbreken. We stuurden een Direct Mailing (DM), met hierin meer informatie over de ergonomische werkschoenen van Bata. Door de inzet van telemarketing werden ontvangers van de DM gebeld voor het aanvragen van een gratis testpaar.
  • Content (see + think) > Tijdens deze campagne was zichtbaarheid van belang. Content marketing is dan onmisbaar. Zo creerden we referentiecases, blogs, social media posts en infographics voor een goede online zichtbaarheid van Bata.

Resultaten waar je op kunt bouwen

De resultaten liegen er niet om. Samen hebben we het volgende bereikt:

  • De campagne heeft in totaal 151 leads opgeleverd
  • +330% conversie online
  • +166% conversie offline

 

Wil jij ook opvallen zoals de veiligheidsschoenen van Bata? Trek de stoute schoenen aan en neem contact met ons op!