6 vragen aan RVS-ster Renée Verheijden – Meurs

 

Renée is iemand die net zo veel houdt van de dagelijkse marketing-rollercoaster als dat ze plaatsneemt in een échte achtbaan. Voor iemand met veel interesses heeft ze met marketing een goed vak uitgekozen, want dat is natuurlijk ook altijd in beweging. We voelden Renée aan de tand over dit alles – en meer.

Wie is Renée Verheijden – Meurs?

 

Ik ben 33 jaar oud en woon samen met Roy en onze 2 dochters Fem (4) en Nova (2) in het mooie pittoreske Eersel. We gaan er graag samen op uit met de kinderen. Van een spannende speurtocht in het bos, tot een fijne vakantie naar de zon. Daarnaast hebben Roy en ik een enorme liefde voor goed eten. Een paar keer per jaar kiezen we dan ook een mooi ‘fine dining’-restaurant uit om met z’n tweetjes te genieten van een avond lekker eten met een goed glas (of een paar glazen…) wijn.

“Ik krijg er energie van als ik met mensen kan werken en hun wensen tot leven mag brengen.”

 

Wat heb je gedaan voordat je bij RVS Marketing terecht kwam?

 

Na de havo heb ik de hbo-opleiding Small Business & Retail Management aan Avans Hogeschool in Den Bosch gevolgd. Ik werkte tijdens mijn studie in de weekenden bij de Xenos. Toen mijn studie bijna ten einde kwam, werd er een interne vacature gedeeld: ‘content medewerker’. Dit leek me wel wat, en ik moest toch ergens beginnen? Ik werd aangenomen en reed elke dag op en neer naar Waalwijk. Bij Xenos heb ik een super leuke, maar ook leerzame tijd gehad. Daar is ook mijn liefde voor het content-vak ontstaan. 

Na Xenos ben ik dan ook niet meer van richting gewisseld. Ik heb voornamelijk als content marketeer gewerkt in verschillende branches. Maar toch ‘miste’ ik iets. Meer spanning, meer afwisseling in mijn werk. Dat heb ik gevonden bij RVS Marketing.

Wat is jouw visie op het B2B marketingvak?

 

Marketing is constant in beweging. Er komen steeds nieuwe manieren om een merk, product of dienst onder de aandacht te brengen. Het is in mijn ogen belangrijk om bij de tijd te blijven en alle nieuwe kennis tot je te nemen.

Daarnaast is de relatie met je klant mega belangrijk. Bij B2B zijn het vaak langdurige relaties, die wil je goed onderhouden.

b2b marketeers eindhoven

Waar krijg jij energie van?

 

Ik merk dat ik de afwisseling erg fijn vind. Aan klantzijde ben je constant met één merk bezig. Bij RVS Marketing ben ik voor verschillende klanten aan het werk, waardoor je werkdag veel dynamischer is. Daarnaast krijg ik energie van het werken met mensen en om hun wensen tot leven te brengen.

Wat weten mensen eigenlijk niet van jou?

 

Ik ben dól op pretparken. Hoe gekker en enger de achtbaan, hoe beter. Deze passie deel ik met mijn broer. We gaan binnenkort ook samen een keer naar Europapark. Daar maak ik Roy bijvoorbeeld niet blij mee. 

Anders dan bij pretparken deel ik met Roy een andere passie: motorrijden. Vanwege onze jonge kinderen staat dit even op een lager pitje, maar dit hoop ik in de toekomst weer samen op te pakken.

“Het is binnen marketing belangrijk om bij de tijd te blijven en nieuwe kennis tot je te nemen.”

 

Kun je ons iets vertellen over een van de gaafste projecten die je tot nu toe hebt gedaan?

 

Ik ben nog maar net in dienst, maar ik ben nu al onder de indruk van hoe iedereen omgaat met ‘hun’ klanten. Zelf mag ik een bijdrage leveren aan een beursstand voor één van onze klanten. Leuk om zo intensief samen te werken. Je leert mensen in een korte tijd goed kennen.

Ook ga ik binnenkort aan de slag bij mijn eerste deelmarketeer-klus. Ik kan niet wachten om te ontdekken hoe dit gaat zijn!