8 vragen aan RVS-ster Marlijn Nelissen

 

Creatief, oplossingsgericht en out of the box denker. Dat is onze Marlijn Nelissen, B2B marketeer bij RVS Marketing, in een notendop. Maar wat schuilt er nog meer achter deze marketeer? En wat is haar kijk op B2B Marketing?

1. Wie is Marlijn Nelissen?

Verhuist vanuit een dorpje naar de grote stad. Samen met mijn vriend Rick en dochtertje Jackie van 1 woon ik inmiddels 5 jaar in Eindhoven.  In mijn vrije tijd doe ik graag een hapje en een drankje  en sla ik een festival in de zomer ook zeker niet over. Ik ben daarom ook vaak te vinden bij vrienden en familie maar vind het soms ook lekker om af en toe een goede serie op Netflix te bingen.

‘’Mijn dag begint pas echt wanneer ik mijn eerste bakje goede koffie op heb!’’

 

2. Wat heb je gedaan voordat je bij RVS Marketing kwam werken?

Mijn creatieve kant heb ik te danken aan mijn tijd dat ik op het SintLucas zat en daarna heb ik communicatiemanagement in Eindhoven gestudeerd. Nadat ik was afgestudeerd heb ik 2 jaar als Projectmanager bij een B2B bureau in Eindhoven gewerkt. Daarna was ik toe aan iets nieuws en heb ik kort in de automotive gezeten, maar dat was meer B2C dan B2B.

Al snel kwam ik erachter dat mijn passie meer bij B2B ligt en ben ik terechtgekomen bij een IT bedrijf dat software ontwikkelt voor de financiële dienstverlening. Daar ben ik een aantal jaren als marketing specialist/coördinator werkzaam geweest. Helaas verhuisde de Marketing afdeling naar Litouwen, waarmee de zoektocht naar een marketingfunctie terug aan bureauzijde van start ging. Ik miste die dynamiek! Zo ben ik uiteindelijk bij RVS Marketing terechtgekomen.

3. Wat is jouw visie op het B2B marketing vak?

Ik ben van mening dat marketing vaak alleen goed werkt en je het beste resultaat behaalt wanneer de cirkel helemaal rond is. Hierbij moeten alle facetten aanwezig zijn, ingezet worden en goed met elkaar samenwerken. Online en offline zijn beide net zo belangrijk. Ook moet je nadenken over de gevolgen van een grote campagne zoals hoe leads bijvoorbeeld opgevolgd gaan worden? Is de capaciteit er wel? Uiteindelijk is het een effort van iedereen en niet alleen van de marketingafdeling.

‘’Wanneer de cirkel helemaal rond is, dán behaal je het beste resultaat. Uiteindelijk is het bovendien een effort van iedereen, niet alleen van de marketingafdeling.’’

 

4. Van wat voor projecten krijg jij de meeste energie?

De meeste energie krijg ik van projecten/campagnes die ik van A tot Z helemaal kan opstarten, uitwerken en waarvan je de resultaten duidelijk kunt terug zien. Dus dat je echt kunt zien dat leads binnen komen naar aanleiding van de campagne en worden opgevolgd en onze klant daaruit weer een nieuwe klant krijgt.

5. Wat kenmerkt jou als B2B marketeer? 

  • Creatief
  • Oplossingsgericht
  • Snel kunnen schakelen
  • Out of the box kunnen denken
  • Geen uitdaging uit de weg gaan

6. Wat is een van de gaafste projecten die je tot nu toe hebt gedaan?

Er zijn heel veel leuke projecten waaraan ik heb gewerkt. De Employer Branding campagne voor MTA staat toch wel in mijn top 3. MTA solliciteert bij jou, we hebben hier de rollen omgedraaid. Voor deze campagne hebben we ons met allerlei onderdelen beziggehouden: van het afnemen van interviews met medewerkers tot het volledig uitrollen van een creatieve campagne. Het leuke was ook dat de campagne ontzettend goed werd ontvangen. Dit zag je dan ook terug in de online én offline resultaten. Op die manier werd het een tastbaar, concreet stukje van het harde werken.

‘’Iedereen is gelijk bij RVS. We laten elkaar in onze waarde en zijn hierdoor in staat om samen waardevolle bijdrages aan onze klanten te leveren!’’

 

7. Veel mensen weten niet dat wij bij RVS Marketing….

Super gezellige borrels hebben! Maar ook dat iedereen gelijk is, we elkaar in onze waarde laten en dat we het onderling heel gezellig met elkaar hebben. Zo zijn wij samen in staat om waardevolle bijdragen te leveren aan onze klanten.

Een ander minder bekend feitje is dat wij onze informatie strategisch onderbouwen. Dit doen we door informatie uit de markt op te halen, op basis waarvan we passende strategieën of campagnes ontwikkelen.

8. Wat weten mensen niet van jou?

Ik ga dus graag naar een festival, waardoor ik op veel leuke maar ook bijzondere plekken kom. Echter heb ik wel echt een guilty pleasure voor Hollandse hits!