8 vragen aan RVS-ster Leonie Wijgergangs

Sterk in plannen en organiseren. Heeft graag de regie in handen, waarbij ze de ander ontzorgt én zorgt voor resultaat! Dat is Leonie Wijgergangs, B2B (deel)marketeer bij RVS Marketing. Maak kennis met onze RVS-ster, die deze maand alweer 1 jaar bij ons is!

1. Wie is Leonie Wijgergangs?

Ik woon in Berlicum samen met Arjen, onze drie kinderen en hond Senna. Die laatste voelt af en toe wel een beetje als ons vierde kind door alle drukte. Haha!

In mijn vrije tijd werk ik o.a. als redactiecoördinator met een enthousiaste club mensen van ongeveer 35 fotografen, tekstschrijvers en illustratoren voor een lokaal blad genaamd BaMi magazine. Dit tijdschrift komt vier keer per jaar uit en vertelt achtergrondverhalen van mensen die er wonen én over dingen die hen bezighouden.

 

“Ik heb altijd aan de klantzijde gezeten, dus dat is een groot verschil met nu bij RVS. Maar het is ook wel weer leuk om alles vanaf de andere kant te zien!”

 

2. Wat heb je gedaan voor je bij RVS in dienst kwam?

Ik heb voornamelijk voor internationale bedrijven gewerkt in verschillende branches maar wel allemaal B2B en aan de klantzijde. Ik heb altijd aan de klantzijde gezeten, dus dat is een groot verschil met nu bij RVS. Maar het is ook wel weer leuk om alles vanaf de andere kant te zien!

Zo heb ik bijvoorbeeld lang voor een Amerikaans bedrijf in de medische industrie gewerkt en ik was daar verantwoordelijk voor de marketingactiviteiten van meerdere divisies. Mijn vorige werkgever was een bedrijf dat online assessments en trainingen verkocht. Een hele andere tak van sport maar ook heel interessant. Het grootste verschil tussen klantzijde en bureauzijde? Bij bureauzijde moet je veel kunnen schakelen.

Je hebt verschillende type klanten waar je je in moet verdiepen en de klant verwacht doordat jij de ervaring hebt, je ook meteen de antwoorden hebt. Voorheen kon ik nog wel eens denken dat ik iets de volgende dag zou afmaken, maar omdat je verschillende projecten naast elkaar draait, is dat niet altijd mogelijk. Je moet heel flexibel zijn in je opdrachten en vooral heel goed kunnen plannen! De diversiteit van klanten en opdrachten zorgt voor veel afwisseling en dat maakt het zo leuk.

3. Wat is jouw visie op het B2B Marketing vak?

Je bent constant in beweging. Marketing is een heel breed begrip waar veel verschillende activiteiten onder vallen. Online is een groot deel van marketing maar ik geloof zeker dat het contact met mensen zelf net zo belangrijk is.

 

“Een project valt of staat met verwachtingen managen en een duidelijke planning.”

 

4. Wat probeer jij bewust mee te brengen in je projecten?

Ik vind het belangrijk om verwachtingen te managen. Daar hangt veel vanaf denk ik. Dat je duidelijk weet van elkaar wat de status is en wanneer je bepaalde zaken kunt verwachten. Je moet met elkaar in contact blijven, dat haalt al heel veel onduidelijkheid weg. Een project valt of staat met verwachtingen managen en een duidelijke planning.

5. Van wat voor projecten krijg jij de meeste energie?

Ik ben vooral een doener, dus ik wil gewoon actief bezig zijn. Ik moet ook echt resultaat zien, meters maken. De hele dag vergaderen is niks voor mij. Ik wil aan het einde van de dag iets opleveren.

6. Wat kenmerkt jou als B2B marketeer?

Zowel als persoon als in mijn werk ga ik 100% voor de klant en de projecten. Uit de projecten die ik draai wil ik zo veel mogelijk resultaat halen. Een tevreden klant na de oplevering is ontzettend fijn, maar ook tijdens het project wil ik leuk contact met de klant om samen tot iets moois te komen.

 

“Een tevreden klant na de oplevering is ontzettend fijn, maar ook tijdens het project wil ik leuk contact met de klant om samen tot iets moois te komen.”

 

7. Heb je gekke kantoorgewoontes?

Geen gekke gewoonte, maar ik kan wel helemaal opgaan in m’n werk. Als ik thuis aan het werk ben kan ik ’s ochtends m’n kantoor ingaan om er vervolgens eind van de dag pas weer uit te komen. Dat is misschien niet heel gezond nee. Daarom ga ik ook graag naar het RVS kantoor in Eindhoven. Even ‘’eruit’’ en het zorgt natuurlijk ook voor de verbinding met je collega’s. We hebben tenslotte een super leuk team!

8. Waar zouden B2B marketeers zich meer mee bezig moeten houden?

Het delen van kennis en ervaring. Dat is bij RVS zo fijn. Hier werken veel marketing professionals en er is altijd iemand die wel de kennis paraat heeft en bij wie je terecht kan. Je moet ook blijven leren en ontwikkelen. Elke keer heb je weer nieuwe trajecten die je in gaat en soms heb je iets nog nooit gedaan. Er valt zoveel binnen marketing waardoor je veel kennis moet hebben en er veel te leren valt. Dat houdt denk ik nooit op.

 

“Er valt zoveel binnen Marketing waardoor je veel kennis moet hebben en er veel te leren valt. Dat houdt denk ik nooit op.”