8 vragen aan RVS-ster Carmen Lennards

Sinds april dit jaar is Carmen Lennards werkzaam als B2B Marketeer/Deelmarketeer bij RVS Marketing. Inmiddels zijn we alweer bijna 5 maanden verder en heeft deze enthousiaste dame haar plekje binnen ons team helemaal gevonden. Maar wie is Carmen? Wat typeert haar? En wat is haar kijk op bepaalde zaken? Lees mee en leer onze Carmen kennen!

1. Wie is Carmen Lennards?

Geboren en getogen in Eindhoven, ben ik een echte Brabantse – nee Eindhovense – in hart en nieren. Sinds eind 2021 ben ik de trotse moeder van een prachtige tweeling. Ook hebben we een trouwe viervoeter. Ik ben duidelijk, maar zonder overdreven aanwezig te zijn. Ik draai er niet omheen. Iemand die gewoon goed is in wat ze doet, en doet wat ze zegt. ‘’Ik kan niks, maar ik kan alles’’, oftewel, ik ben een echte allrounder.

“Iemand die gewoon goed is in wat ze doet, en doet wat ze zegt.”

2. Van welke projecten krijg jij de meeste energie?

Van projecten waar echt iets gemaakt werd, zoals een nieuwe website laten maken of een video. Ik vind het mooi om ergens naartoe te werken, naar een eindproduct moment. Onderzoek is in principe altijd hetzelfde kunstje, alleen dan met een ander onderwerp. Maar met een website ligt het net wat anders. Met een website kun je namelijk veel meer naar mijn mening. Onderzoek is meer een startpunt van een strategie of een event. Ik ben wel echt meer van eindproducten. Ik ben dan ook meer een regeltante dan een onderzoeker. Ik ben ook niet de meest strategische persoon die er is, meer een doener. Ik hou van korte lijntjes en snel schakelen.

3. Wat heb je gedaan voordat je bij RVS Marketing kwam werken?

Voordat ik bij RVS kwam, heb ik bij meerdere bureaus gewerkt. Ook aan de klantzijde. Ik ben eigenlijk begonnen aan de klantzijde en later de overstap naar bureaus gemaakt. Dit waren bijna altijd B2B bureaus. Bovendien heb ik altijd een marketing of communicatie functie gehad. Ik ben ook al jong begonnen met werken, tijdens mijn studie. Waar anderen een bijbaantje in de supermarkt of lokale kroeg hadden, heb ik altijd een studie gerelateerde bijbaan gehad. Zo ging ik 3 dagen per week naar school en de andere 2 werkte in het bedrijfsleven in marketingfuncties.

4. Heb jij gekke kantoorgewoontes?

Ik vind het altijd fijn om vroeg te beginnen. Het liefste ben ik wat eerder op kantoor, wanneer er verder nog even niemand is. Ook ben ik een gewoontedier. Ik zit dus vaak, als het even kan, op dezelfde plek te werken. Qua eten heb ik bepaalde periodes dat ik hetzelfde product eet. Dus soms heb ik een periode waarin ik wekenlang brood of crackers tijdens de lunch eet, en na een aantal weken switch ik dan naar een periode waarin ik alleen maar salades eet. Ik ben vaak ook de eerste die honger heeft wanneer lunchtijd nadert.

“Vroeg beginnen vind ik fijn, rustig aan opstarten wanneer er nog even niemand is.”

5. Wat doe je graag buiten werktijd?

Ik ben echt graag buiten. Ik rij regelmatig paard, altijd lekker in de bossen. Ook wandel ik vaak met de hond. In beweging blijven en sporten vind ik sowieso wel leuk. Daarnaast besteed ik mijn vrije tijd graag aan vrienden en familie, lekker samen uit eten of naar het terras.

6. Wat weten mensen niet van je?

Ik kan dus zo’n 85% tot 90% van alle Disney liedjes meezingen, zowel in het Nederlands als in het Engels. Vaak heb ik ook een fotografisch geheugen. Wanneer ik bijvoorbeeld een paar dagen niet op kantoor ben geweest, en ze hebben in de tussentijd iets veranderd, dan valt dit me meteen op bij binnenkomst.

7. Back to business: wat vergeten bedrijven vaak als het om marketing gaat? Waar zie jij kansen?

Dat dingen tijd kosten en altijd meer tijd dan je van tevoren had bedacht of gewild. Bedrijven gaan er ook vanuit dat je alles weet en ook echt op specialistisch niveau. Marketing is echter een containerbegrip. Dus als jij marketeer bent, wil dit niet zeggen dat je meteen een SEO specialist bent. Daarnaast is het nooit klaar bij een bedrijf, overal liggen wel kansen, zolang je maar op zoek blijft naar vooruitgang. Zelfs al gaat die vooruitgang heel langzaam of moet je de juiste persoon ervoor vinden. Wil je het graag anders, dan kan het ook anders.

8. Veel mensen weten niet dat wij bij RVS Marketing…

bedrijven écht graag verder willen helpen. We zijn niet alleen een urenfabriek. We vinden het belangrijk om als bedrijf veel te investeren in een goede klantrelatie, in plaats van ‘’weer 5 uurtjes factureren’’. Bij RVS Marketing zien we het als een investering in de klant, en niet enkel als een sales moment. Als mens willen we ook echt betrokken zijn bij het bedrijf. Zo worden we echt een soort van tijdelijke collega, en niet zomaar een passant in een project.

“We helpen bedrijven echt graag verder. Als mens zijn we ook echt betrokken bij onze klanten.”