
7 vragen aan RVS-ster Donna Scheepers
Duizendpoot Donna heeft vorig jaar onze gelederen versterkt. Ze houdt wel van een marketing-uitdaging waar ze zich in vast kan bijten, zeker als het leerzaam en afwisselend is. Gelukkig had ze tussendoor ook even de tijd om onze vragen te beantwoorden. Als je wilt weten waarom ze géén taart trakteerde toen ze jarig was, lees dan vooral verder. Maak kennis met onze Donna!
Wie is Donna Scheepers?
Ik ben 33 jaar oud en woon samen met mijn vriend Sebastiaan, ons zoontje Rocky en onze twee katten in Geldrop. We zijn hier in september 2024 ingetrokken. Niet heel veel later ben ik bij RVS begonnen. Ik kwam die vacature eigenlijk per toeval tegen, maar was wel meteen enthousiast. En RVS ook, want nu ben ik hier! En Arjan vond dat ik een hele leuke sollicitatiebrief had geschreven, dat vond ik een leuk compliment.
“Bij RVS zit ik echt op mijn plek. Dat is een vruchtbare basis voor goed werk.”
Wat heb je gedaan voordat je bij RVS Marketing terecht kwam?
Ik was iemand die altijd veel schreef en tekende. Zo kwam ik bij de kunstacademie in Tilburg uit, maar ook de lerarenopleiding. Hoezo dan, Donna? Nou dat zal ik je vertellen. Ik wilde wel contact hebben met mensen en geen eenzame kunstenaar op een zolderkamertje zijn. Maar toen mijn afstuderen naderde, realiseerde ik me ook dat ik niet 40 jaar voor de klas wilde staan.
Toen heb ik veel in de horeca gewerkt, waar ik ook mijn eerste marketingwerk gedaan heb. Zo ben ik er ingerold. En met een LOI-cursus contentmarketing en een traineeship bij een marketingbureau op zak heb ik ook in de uitzendbranche en de culturele sector gewerkt.
Wat is jouw visie op het B2B marketingvak?
Bij B2B marketing gaat het echt over de inhoud. Minder platte targets, en kwaliteit over kwantiteit. Het voelt alsof B2C een stuk meer gehaast is. Voor diepgang moet je echt bij B2B zijn.
Waar krijg jij energie van?
Ik vind het belangrijk dat ik ergens goed op m’n plek zit. Bij RVS ervaar ik dat echt. Wát een verademing; dat is vruchtbare grond voor goed werk, dat komt dan vanzelf. Ook vind ik de dynamiek van werken aan verschillende projecten heel fijn. Je bent veel ballen aan het hooghouden, maar de voldoening die je ervaart als je alles onder controle hebt is heel fijn. Ook vind ik de afwisseling leuk, het werken met verschillende collega’s, en dingen leren.
Wat weten mensen eigenlijk niet van jou?
Ik heb lange tijd klassiek ballet gedaan. Ik ben heel sociaal maar tegelijkertijd ook heel introvert; daarom ben ik ook de horeca ingegaan en heb ik een lerarenopleiding gevolgd. Dat helpt enorm als je uit je schulp wil kruipen. Ik heb zo’n 50 planten thuis – en ik kan het weten, want ik heb ze vorig jaar allemaal moeten verhuizen. En tot slot heb ik de meest suffe hobby ooit: soep koken! Toen ik vorige maand jarig was, heb ik op kantoor dan ook soep getrakteerd (met vettige kaasstengels). Dat is weer eens wat anders dan taart.
“B2B marketing gaat echt over inhoud. Minder platte targets; kwaliteit over kwantiteit.”
Kun je ons iets vertellen over een van de gaafste projecten die je tot nu toe hebt gedaan?
Voor Knauf Insulation heb ik gewerkt aan een grote campagne om MKI-scores onder de aandacht te brengen: ‘Met de MKI-scores van Knauf win je altijd!’. Dat was een groot project dat nu live is, maar het was een flinke berg om te beklimmen. Ze wilden goed scoren op duurzaamheid, en dat is veel meer dan sales – veel meer diepgang. Echt een inhoudelijke campagne. Ik krijg genoeg vertrouwen om in het diepe te springen, maar wel met de kennis van een bureau achter me.
Wat vind je het leukste aan je werk?
Ik zei het eerder al, maar dat is de variatie! De ene keer werk je bijvoorbeeld voor Knauf, de andere keer ben je bezig met cybersecurity, of help je een nieuw product in de markt te zetten. Je leert inhoudelijk veel van onderwerpen waar je anders nooit mee in aanraking zou zijn gekomen op deze manier. Daar voel ik me dan meteen een stuk slimmer door! Ik kan nu met mijn vriend (die werkt in de bouw) inhoudelijke gesprekken voeren over isolatie, haha.