Innovatie nul13: Webinar voor gemeenten

23 april 2020

Intro & klantvraag

Innovatie nul13 is een adviesbureau voor organisaties die werken voor kinderen in de leeftijd van 0 tot 13 jaar. Voor gemeenten ontwikkelde Innovatie nul13 de zogenaamde Peutermonitor: een tool die inzicht geeft in peuterbereik en bijbehorende subsidie. Aan RVS Marketing de vraag om te helpen bij het onder de aandacht brengen van de Peutermonitor bij gemeenten.

De marketingaanpak

De Peutermonitor is bij uitstek geschikt om te demonstreren  tijdens een online webinar. Door het delen van informatie over wat de Peutermonitor allemaal kan (het weergeven van o.a. dashboards) en voorbeelden uit te praktijk te laten zien, bleek een webinar de perfecte marketingtool perfect voor deze klantvraag.

Innovatie nul13 had een concrete wishlist en daarom besloten we om bewust geen online advertising of contentmarketing in te zetten, maar de leads persoonlijk uit te nodigen via nieuwsbrieven en telemarketing.

RVS Marketing zorgde voor het totaaltraject: het organiseren, adviseren en begeleiden van deze marketingflow. Van het maken van een planning en script, tot de regie, opnames, en de marketing touchpoints zoals gepersonaliseerde nieuwsbrieven, telemarketing en een reminder sms.

Campagneflow

“De webinar over onze Peutermonitor was een groot succes! Mede door de ondersteuning vanuit RVS Marketing, door zowel strategisch mee te denken als werk uit handen te nemen, konden we de voorbereiding goed neerzetten.”

 

Het resultaat

De campagne was een groot succes. Van de 66 leads die we mochten benaderen schreven er 27 zich in voor het webinar! Een score van 40,9 procent! Ook haalden we een keurig kijkersaantal van 39%*. En dit getal loopt nog op aangezien er nog steeds mensen de replay bekijken.

Terwijl de leads nu worden opgevolgd is voor Innovatie nul13 de campagne zo geslaagd dat we inmiddels verder gaan met een tweede webinar en daar zijn we behoorlijk trots op!

* Gemiddeld worden marketing webinars door 35-40% bekeken. Bron: Frankwatching

  • 100% bereikt
  • 40,9% onversie (!!)
  • 27 nieuwe leads

 

Potentiële klanten hebben zich aangemeld en de webinar pakte erg goed uit. Ook rondom de opnames en de vervolgstappen daarna hebben wij RVS als een zeer betrokken, toegankelijke en professionele partij ervaren.