
Vebego als dé expert op het gebied van cleanroomreiniging
Hoe kunnen we de nieuwe ‘cleanroompropositie’ nog beter positioneren, thought leadership claimen en leads genereren? Dat was de vraag vanuit Vebego*. En dus was het zaak om te laten zien dat Vebego dé expert op het gebied van cleanroomreiniging is.
“RVS Marketing was voor deze campagne onze complete B2B Marketingpartner; ze ondersteunden ons met zowel het campagneplan, het maken van content, telemarketing én de event organisatie!”
Sandra Maas, Marketeer Vebego Cleaning Services
Thought leadership en leadgeneratie
De doelen van deze cleanroomcampagne waren helder:
- Top-of-mind positie behouden en voorsprong verder uitbouwen
- Netwerk uitbreiden binnen het cleanroomsegment ten behoeve van marketingactiviteiten in de toekomst
- Van MQL SQL maken: leadgeneratie!
Uit een eerste nulmeting bleek dat een meerderheid cleanroomreiniging niet (professioneel) uitbesteedt. Aan ons dus de taak om de doelgroep middels een campagne te overtuigen van de voordelen van het uitbesteden van cleanroomreiniging.
Meer leads door Account Based Marketing
Hoe? Door middel van een Account Based Marketing strategie, waarbij een sleutelrol voor eventmarketing en telemarketing was weggelegd.
Voorafgaand ontvingen we een wishlist met zo’n 300 prospects die één of meer cleanrooms hebben, waar Vebego nog geen cleanroom-schoonmaak verzorgt. We hebben deze data verrijkt en vervolgens de top 40 verantwoordelijken een gepersonaliseerde Direct Mailing gestuurd. Deze DM bevatte een visiemagazine én een gepersonaliseerde uitnodiging voor een exclusieve bijeenkomst.
Vervolgens hebben we telemarketing ingezet, met als doel om mensen uit te nodigen voor de bijeenkomst op de High Tech Campus. Hier gingen de genodigden met elkaar in gesprek over het belang van cleanroomschoonmaak. Dankzij de inzet van telemarketing zijn er veel aanmeldingen voor deze exclusieve bijeenkomst gekomen. Een succes!
De aanpak van deze campagne is gebaseerd op de HERO-HUB-HYGIENE-contentstrategie.
HERO
- Visie magazine ‘Zonder schoonmaak, geen productie’ over het belang van cleanroomschoonmaak. Met marktleiders (uit de high tech / farma) als klant, weet Vebego als geen ander hoe belangrijk schoonmaak in cleanrooms is.
- Gepersonaliseerde direct mailing naar DMU met daarin het visiemagazine en de uitnodiging voor de exclusieve bijeenkomst op de High Tech Campus.
- Exclusieve bijeenkomst op de High Tech Campus over het partnership tussen Vebego en ASML.
HUB
- Video: uitleg cleanroomreiniging
HYGIENE
- Blogs, waaronder deze blog over het belang van meten.
- Klantreferenties
- Social media posts
ENORME ROI!!!
De resultaten liegen er niet om. Samen hebben we het volgende bereikt:
- De naamsbekendheid van Vebego is vergroot bij ten minste 300 prospects
- 18 aanmeldingen voor de exclusieve bijeenkomst op de High Tech Campus, waarvan 15 aanwezigen
- 3 salesafspraken, waarvan uiteindelijk 3 nieuwe klanten met een omzetwaarde van meer dan 1,5 miljoen!