TransEquity Network

2 september 2019

Rebranding & Nieuwe website

TransEquity Network is een investeringsfonds dat in bedrijven deelneemt of deze overneemt om deze vervolgens sneller te laten groeien. Ze klopten bij RVS Marketing aan voor een nieuwe profilering en onderscheidende propositie, vertaald naar een opgefriste huisstijl en compleet nieuwe website.

Hoe verander je als mkb bedrijf je imago?

TransEquity Network stond bekend als bedrijvendokter, een partij die verlieslatende bedrijven er weer bovenop kreeg. Inmiddels was de koers gewijzigd met een focus op DGA’s van MKB-bedrijven met groeipotentie die hun bedrijf of een gedeelte daarvan willen verkopen. Met een scherpere profilering en professionelere (online) communicatie was het einddoel leads genereren.

De aanpak

Uit de kick-off kwam naar boven dat de meerwaarde zit in de hands-on aanpak; TransEquity Network zorgt niet alleen voor kapitaal, maar biedt met hun (associate) partners ook concrete ondersteuning. De partners zijn ondernemers uit dezelfde of vergelijkbare branches die hun toegevoegde waarde ruimschoots bewezen hebben en hun tanden graag zetten in nieuwe uitdagingen. Met deze intensieve manier van samenwerking zorgt TransEquity Network structureel voor groei.

Nieuwe profilering

In plaats van reanimeren is TransEquity Network nu veel meer aan stimuleren. Mooie bedrijven met potentie verder brengen. Zo ontwikkelden wij de profilering ‘Voor groeidiamanten’. Het bestaande beeldmerk was al die van een diamant en hebben we opgepoetst ofwel gemoderniseerd. De associatie met groeidiamanten begrijpt iedereen. Diamanten zijn zeldzaam, kun je slijpen en hebben per definitie waarde. TransEquity Network helpt groeidiamanten op drie manieren: een bedrijf te verkopen, door een bedrijf zelf te kopen of een bedrijf helpen de groei te versnellen.

Rebranding en nieuwe website

Als zichtbare eindresultaat is de splinternieuwe huisstijl te bewonderen in diverse communicatiemiddelen zoals de bedrijfsfolder, visitekaartjes, PowerPoint-presentatie, LinkedIn, e-mailnieuwsbrieven en natuurlijk de website, inclusief nieuwe teksten en fotografie, die TransEquity Network eenvoudig zelf actueel kan houden.

 

“RVS heeft onze eisen en wensen uitstekend weten te vertalen naar een nieuwe huisstijl! Samenwerking in het traject verliep eveneens prima.”

 

Het resultaat

  • Nieuw logo
  • Nieuwe profilering: Voor groeidiamanten
  • Doorontwikkeling van vernieuwde huisstijl in verschillende on- en offline huisstijl documenten