Schouw Informatisering

2 september 2019

Meer zichtbaarheid en leads

De voedselverwerkende industrie verkeert in turbulente tijden. Alles wat met voedselveiligheid te maken heeft ligt onder een vergrootglas. Niet op de laatste plaats door de talrijke incidenten van de afgelopen jaren. Tel daarbij op de toenemende wet- en regelgeving, de veeleisende, grillige consument, de vaak smalle marges en het is helder dat de voedselverwerkende industrie heel wat op haar bordje heeft liggen. Veel oplossingen komen uit de hoek van IT.

Dat is voor onze klant Schouw Informatisering een mooie bijkomstigheid. Zij zijn namelijk expert op het gebied van food en IT. Ze richten zich volledig op het automatiseren van bedrijven in de voedingsmiddelenbranche met de oplossingen van Microsoft Dynamics 365.

De klantvraag: Hoe kunnen we met research marketing nog meer positie claimen en gelijktijdig leads genereren binnen de vertical food?

1. Research Marketing

In het voorjaar en de zomer van 2018 hebben we onderzoek uitgevoerd onder 83 voedselverwerkende bedrijven in Nederland. We hebben 6 diepte-interviews afgenomen (3 klanten en 3 prospects). We ontwikkelden op basis van de insights een sterk contentthema en een opzet voor kwantitatief onderzoek. Met 77 telefonische en online enquêtes onder klanten als prospects van Schouw vergaarden we interessante en relevante statistieken voor en over de markt. Met antwoorden op de hamvraag: Hoe gaan voedselverwerkende bedrijven om met de diversiteit van uitdagingen?

2. Contentmarketing

De resultaten van dit onderzoek hebben we verwerkt en gebundeld in een stevige contentproductie: het trendrapport IT Food Forecast 2019 – Wat is de impact van IT in de voedselverwerkende industrie?

3. Eventmarketing

Op 3 oktober 2018 organiseerden we als follow up van het onderzoek i.s.m. Schouw het business event IT Food Forecast voor CEO’s, CFO’s, CIO’s en IT managers. Een uitgelezen kans voor Schouw om zich te profileren als thought leader, klanten te binden en nieuwe relaties te ontmoeten. Tijdens dit event zijn de uitkomsten van het onderzoek gepresenteerd en de laatste ontwikkelingen, de spannendste innovaties en verwachtingen als het gaat om food en IT besproken door sprekers van o.a. Microsoft, Rabobank, Erasmus Universiteit en Wageningen Universiteit.

Het resultaat

145 aanmeldingen (waarvan 68 nieuwe namen).
93 mensen in de zaal (waarvan 40 nieuwe namen).