Positief werkgeverschap Knauf Insulation in beeld

24 januari 2023

Als je het kantoor van Knauf Insulation in Gilze binnenstapt, voel je je meteen thuis. Er heerst een gemoedelijke sfeer en er wordt hard gewerkt. Maar ook bij Knauf Insulation beseffen ze zich maar al te goed dat het niet altijd makkelijk is om in deze verhitte markt nieuw personeel te werven.

Zo ontstond er een Employer Marketing vraag. Knauf Insulation wilde graag laten zien wat voor een fijn bedrijf het is om voor te werken. De vraag aan RVS Marketing was dus al vrij concreet. Er moesten authentieke, uitnodigende video’s komen die zowel op social media als de website bijdragen aan de visualisatie van het positieve werkgeverschap van Knauf Insulation, als onderdeel van hun Employer Branding strategie.

Onze Employer Marketing aanpak

Om positief werkgeverschap en het werkgeluk van medewerkers van Knauf Insulation op een verfrissende manier te visualiseren, maakten we 3 korte video’s. Hierbij combineerden we beelden van verschillende medewerkers in hun natuurlijke werkomgeving met sfeerbeelden van het bedrijf.

Hoe deze video’s tot stand zijn gekomen? Vooraf hebben we gesprekken gevoerd met een aantal medewerkers van Knauf Insulation. Zo kwam o.a. het DNA van Knauf Insulation aan bod, maar ook het werkgeluk van de medewerkers. De uitkomsten van deze gesprekken vormden vervolgens de basis van de scripts, zodat het een authentiek verhaal werd. De video’s werden bovendien onderverdeeld in 3 thema’s: persoonlijke groei & ontwikkeling, werkplezier en organisatiecultuur.

3 inspirerende video’s die de cultuur van Knauf Insulation weerspiegelen

Wat heeft deze Employer Marketing aanpak Knauf Insulation concreet opgeleverd? Door vlotte edits, passend bij de huisstijl van Knauf Insulation, zijn er 3 korte video’s uitgerold die zowel op de website als op LinkedIn te zien waren. Deze video’s weerspiegelen stuk voor stuk de cultuur van Knauf Insulation. Bij het zien van deze beelden, krijg de kijker een goede voorstelling van de bedrijfscultuur. Ook zijn de kernwaarden (menslichkeit, partnership, entrepreneurship en commitment) indirect zichtbaar. We hebben zoveel mogelijk (vaak ongemerkt) beelden weten te vangen van medewerkers die aan het werk waren. Dit versterkt de authenticiteit van de video’s.

Benieuwd naar de video’s die we gemaakt hebben voor Knauf Insulation? Zie hieronder 1 van de 3 video’s:

 

RVS begrijpt als bureau exact wat we bedoelen met communicatie die dichtbij de klantbeleving en onszelf staat. Dan heb je aan een half woord genoeg en dat schakelt lekker snel!

Vivan Kennes, communication specialist Knauf Insulation