Duurzaamheidscampagne – Met de MKI-scores van Knauf Insulation win je altijd!

 

Scoor je goed op duurzaamheid? Dan wil je dat natuurlijk van de – goed geïsoleerde – daken roepen. Maar hoe je dat nou goed aanpakt? Met die vraag klopte Knauf Insulation bij ons aan. 

Knauf Insulation scoort het beste op MKI-scores; Milieu Kosten Indicator. Alleen de doelgroep professionele bouwmarkten weet nog niet precies wat dat inhoudt. Onze boodschap werd al snel: als je gaat voor de meest duurzame binnenisolatie, zit je met Knauf Insulation eigenlijk altijd goed. Of creatief vertaald:

“Met de MKI-scores van Knauf Insulation win je altijd!” 

 

Zo. Het concept staat. Nu is een goede, doordachte campagneflow essentieel voor het succes van een campagne. Daarbij is de landingspagina de draaiende motor van de campagne. Alle communicatiemiddelen die we hebben ingezet, waren bedoeld om bezoekers naar de landingspagina te trekken. Dat waren een hoop middelen, van persbericht tot contentmarketing en ads op Meta en LinkedIn – hieronder de hoogtepunten. 

83% Conversie (!!!) door Direct Mailing & Telemarketing



Mocht je denken dat per post iets versturen niet meer van deze tijd is: je hebt het mis! Dit waren misschien wel de meest succesvolle onderdelen van de campagne. Klanten van Knauf Insulation kregen een speciaal stuk post op de mat: een echt draaiend rad. Daarna werden ontvangers nagebeld door onze telemarketeers. Het doel: ontvangers informeren over MKI-scores.

De reacties waren enorm positief. We hebben leuke gesprekken gevoerd én mooi resultaat behaald: maar liefst 83% wil graag meer weten over MKI-scores. Dat wil zeggen dat we ze meer informatie mochten toesturen óf dat de accountmanagers langs mochten komen.

Let op: wil je deze middelen toepassen in een campagne, dan is de kwaliteit van de data enorm belangrijk – juiste adressen, een kloppend klantenbestand en directe telefoonnummers.

 

Opvallende contentmarketing: creatieve video

 

Geïnspireerd door andere prijsuitreikende partijen hebben we twee succesvolle video’s gemaakt bij klanten van Knauf Insulation. Dit is er een van:

 

Complexe materie begrijpbaar gemaakt in een lead magnet

 

In deze lead magnet maakten we complexe materie begrijpelijk in een praktische MKI-checklist: Hoe vergelijk je MKI-scores in de praktijk? Het is goed om de markt te informeren, maar natuurlijk nóg beter als je ook kunt uitleggen hoe je het moet toepassen.

Download de Lead magnet checklist

Taart met extra bereik

 

Nóg meer? Zeker. Verder hebben we een LinkedIn-campagne ontwikkeld, een persbericht, vier blogs om de diepte in te duiken en sterke organische social posts. En we hebben zélfs taart ingezet. De accountmanagers van Knauf Insulation verrasten klanten met een cheque en een taart. En die werd vanzelfsprekend ook erg goed ontvangen.

Resultaten Marketingcampagne

 

We zijn trots op wat we samen bereikt hebben!

  • De direct mailing zorgde voor 274 bezoeken aan landingspagina (uit 300 adressen)
  • Van de 300 contacten reageerde 73% positief en er volgde voor 83 % een actie uit
  • 6 publicaties van het persbericht (geschat bereik 30.000)
  • We ontwikkelden online ads (uitvoering door partner) die zorgde voor pageviews van gemiddeld 134 seconden
  • 27 taarten en cheques uitgedeeld, die resulteerden in 18 Linkedin posts met gezamenlijk 1000+ likes

Conclusie

 

Onderschat de kracht van offline marketing én persoonlijk contact niet. Dat is in deze campagne de kers op de taart geweest. De bezoeken van de accountmanagers versterken de klantrelatie, de telefonische gesprekken zijn waardevol gebleken en de persoonlijke social posts scoorden enorm goed. En dat heeft zeker bijgedragen aan de zichtbaarheid en betrokkenheid. 

Door een slimme combinatie van creativiteit en doelgerichte marketingacties werden mooie resultaten behaald. Kortom: met de MKI-scores van Knauf Insulation win je altijd – en met deze campagne ook!

Ook zo’n mooie campagne uitrollen? Wij draaien onze hand er niet voor om – neem contact met ons op en wij fixen het voor je.