Een scherpe positionering en een nieuw jasje voor Alligator Plastics
15 april 2022
De uitdaging van Alligator Plastics was helder: een nieuwe positionering en op de juiste momenten bij de juiste prospects aan tafel komen. RVS Marketing mocht daar invulling aan geven!
Eerste stap: juiste positionering
Na het analyseren van de markt, werd de nieuwe propositie voor Alligator Plastics geschreven en werd de schetsmatige uitwerking omgetoverd tot een professionele vormgeving. De rebranding van de organisatie was de eerste stap. En zo ontstond ‘shaping (y)our future’. Een letterlijke vertaling voor de dagelijkse werkzaamheden van Alligator Plastics: het vormen van duurzame producten middels spuitgieten.
Een nieuw jasje
Bij een nieuwe propositie hoort uiteraard ook een nieuwe, passende huisstijl. Het vertrouwde Alligator Plastics, maar met een nieuwe frisse uitstraling! “Al meer dan 65 jaar bouwen wij aan onze ambitie om samen met klanten en kennisinstituten te innoveren op gebied van spuitgieten. Ambitie is onze drijvende kracht, resultaat onze norm. Kortom: innovate, create, together! Met onze vernieuwde huisstijl komt dit volledig tot z’n recht”, aldus Bart van Tiggelen, Business Unit Manager. De nieuwe huisstijl werd uitgewerkt in alle benodigde documenten, zoals briefpapier, PowerPoint template, visitekaartjes, en e-mailhandtekening. De medewerkers kregen alvast een voorproefje op de nieuwe huisstijl, letterlijk…
Optimaliseren website
Met het implementeren van de nieuwe look & feel kan én mag de website natuurlijk niet achterblijven. We hebben een compleet nieuwe website opgeleverd, geheel passend bij de vernieuwde huisstijl en positionering. Bovendien een site die invulling geeft aan de wens om meer gerichte leads aan te trekken en de overkill van niet-interessante aanvragen te verminderen.
Goede content is key
Alligator Plastics staat als een huis. Maar een succesvolle case valt of staat met de juiste contentmarketing. Om dit te waarborgen werd een deelmarketeer ingezet. Zo kan het verhaal van Alligator Plastics op lange termijn op de juiste wijze verteld worden.
Het resultaat
- Nieuwe positionering incl. nieuwe huisstijl
- Nieuwe website als fundament om de contentmarketing verder uit te bouwen
- Stijging aantal volgers op social media (Facebook en LinkedIn) met 29% in 1 jaar
- Gemiddelde sessieduur website gestegen met ruim 18%
- Organisch en direct beter vindbaar en meer traffic naar website via social media
- Irrelevante aanvragen via website sterk verminderd