High Tech NL is de landelijke branchevereniging voor de Nederlandse hightech industrie die innovatie aanjaagt door bedrijven en kennisinstellingen met elkaar te verbinden. Vanuit de High Tech Campus Eindhoven geven ze het ecosysteem een boost door samenwerking te stimuleren. Zowel nationaal als internationaal. De focus ligt op vier domeinen: Semiconductors, Robotics, Life Sciences en Energy. 

De vereniging is in 2013 opgericht door bedrijven uit de top van de hightech industrie vanuit de ambitie om een krachtig netwerk te vormen. Vandaag de dag zetten 13 medewerkers zich in voor de 250 leden en vele andere partijen in het ecosysteem.

Benieuwd wat een deelmarketeer voor jouw organisatie kan betekenen? Lees hier meer over de ervaring van High Tech NL. Cluster Manager Tom van der Dussen vertelt over zijn ervaring met onze deelmarketeer Floor Jereskes.

“We zochten iemand die meteen kon meedraaien in de organisatie, met flexibiliteit en specialistische kennis. Daarom viel de keuze op een deelmarketeer!”

De uitdaging: tijdelijke versterking van het communicatieteam

High Tech NL stond voor de uitdaging om snel extra capaciteit en expertise toe te voegen aan hun communicatieteam. Met name binnen het Semicon Cluster was de behoefte groot aan iemand die direct inzetbaar was en kennis van marketing en communicatie mee zou brengen. “We zochten iemand die meteen kon meedraaien in de organisatie,” aldus Tom van der Dussen, Cluster Manager bij High Tech NL. Een fulltime marketeer of een extern bureau was minder passend vanwege de behoefte aan flexibiliteit en specialistische kennis. Daarom viel de keuze op een deelmarketeer van RVS Marketing: Floor Jereskes.

Een vliegende start dankzij ervaring en ondersteuning

Floor wist zich snel wegwijs te maken binnen de organisatie en in de verschillende systemen waarmee High Tech NL werkt. Haar directe inzetbaarheid bleek een grote meerwaarde. Bovendien bracht zij niet alleen haar eigen ervaring mee, maar had zij toegang tot het bredere expertisenetwerk van RVS Marketing. Dit bood extra mogelijkheden; je hebt een heel team achter je staan,” benadrukt Tom.

Bijdragen aan dagelijkse werkzaamheden

Tijdens haar samenwerking met High Tech NL heeft Floor op diverse fronten haar waarde bewezen:

  • Contentcreatie en beheer: Ze zetten nieuwe contentcreatie in gang. Dit droeg bij aan een positieve groei van het aantal LinkedIn-volgers met 32%.
  • Partnerverhalen en projectmanagement: Floor schreef partner verhalen waarin projectpartners n.a.v. een interview met Floor meer vertellen over de laatste ontwikkelingen in het NXTGEN Hightech-project. Ook verzorgde ze het projectmanagement hieromheen.
  • Organisatie van evenementen: Ze speelde een sleutelrol bij de organisatie van webinars en internationale samenwerkingen, waaronder de succesvolle “Te Gast Bij”-sessie bij MI Partners in september.
  • Structuur in communicatie: Floor bracht structuur in de nieuwsbrief, waardoor dit een terugkerende activiteit werd waarin nu de hele organisatie betrokken is.

"Het is belangrijk om samen op kantoor te zitten en zo echt onderdeel te worden van het bedrijf."

Een prettige samenwerking en sterke teamspirit

De samenwerking met Floor werd door Tom en het team als zeer positief ervaren. “Ze is een fijn persoon om mee samen te werken en gaat doortastend te werk,” aldus Tom. “Haar wekelijkse aanwezigheid op kantoor droeg bij aan een sterke binding met het team en de organisatie. Dit in-house aspect werd als een groot voordeel gezien. Het is belangrijk om samen op kantoor te zitten en zo echt onderdeel te worden van het bedrijf.”

Conclusie

De samenwerking met deelmarketeer Floor via RVS Marketing was voor High Tech NL een waardevolle toevoeging afgelopen jaar. Haar flexibiliteit, expertise en doortastendheid zorgden ervoor dat ze niet alleen direct kon bijdragen, maar ook blijvende verbeteringen binnen de organisatie heeft gerealiseerd. “We hebben afgelopen jaar veel nieuwe dingen opgestart en Floor wist zich daar snel haar weg in te vinden,” besluit Tom.