Thinkwise

Hoe kun je een specifiek product kenbaar maken binnen een niche?

16 november 2021

Thinkwise is dé expert op het gebied van low-code voor core systemen. De belofte? Binnen 12 maanden jouw core legacy software vervangen. De mogelijkheden van low-code voor core systemen is echter nog niet heel bekend binnen de markt van softwareleveranciers. En onbekend maakt onbemind.

Een belangrijke peiler van Thinkwise was meer bekendheid creëren rondom de mogelijkheden van low-code binnen die niche van Independent Software Vendors (ISV’s). Een advertentie op LinkedIn of een advertorial in een nieuwsbrief biedt niet voldoende diepgang. Research Marketing biedt de kans om met je doelgroep in gesprek te raken, om hun uitdagingen en wensen boven tafel te krijgen en te kijken waar de markt staat. Tegelijkertijd biedt het je de kans om over de as van de inhoud leads te genereren.

 

Kapstok en benchmark

Er hebben 43 softwareleveranciers meegewerkt aan het trendrapport. Een opvallend resultaat van het onderzoek is dat 40% niet bekend was met low-code. De noodzaak voor marketing en meer naamsbekendheid is dus bevestigd.

Het rapport wordt veelvuldig gebruikt door sales. Ze hebben nu waardevolle content om met prospects mee over in gesprek te gaan. Ook extern is het rapport goed ontvangen. Het geeft softwareleveranciers de kans om zich te benchmarken. Uiteraard gaat de promotie van het trendrapport als de promotie van de (video)content vanuit het webinar de komende maanden nog verder.

 

De kracht van herhaling

Dit eerste onderzoek is een succes geworden. Thinkwise wil dergelijk onderzoek dan ook zeker herhalen. Waarbij we in ieder geval onderstaande lessons learned toe gaan passen:

  • Het adresbestand was te klein en daardoor konden we niet voldoende respondenten werven. Uiteindelijk is er een databestand aangekocht en verrijkt.
  • Het webinar en de lancering van het trendrapport zaten vrij dicht op elkaar. Daardoor werden er twee boodschappen tegelijkertijd (online) gepromoot. Het is echter beter om de focus te leggen op één CTA.
  • De promotie van het webinar was online een uitdaging. Men dacht dat het een soort samenvatting van het trendrapport zou zijn en aanmeldingen bleven uit. Telemarketing was wel succesvol. Je kreeg dan de kans om uit te leggen dat het webinar een verdieping was. Een volgende keer moet de beste kanaalkeuze gemaakt worden, passend bij de boodschap, het doel en de doelgroep.
  • Een live (of hybride) event heeft voor Thinkwise een volgende keer wel de voorkeur. Een prospect echt zien en spreken is toch anders dan het zien van een naam, e-mailadres en een chatgesprek.

 

Benieuwd naar onze ideeën voor jouw bedrijf?

Ben je als zakelijk dienstverlener ook op zoek naar meer commercie? Nodig onze ervaren B2B marketeers uit voor een vrijblijvende sparsessie!