ArrangeGroup

15 maart 2021

Intro & klantvraag

ArrangeGroup is een gevestigde naam binnen het facilitaire werkveld. Met het kantoor in Hilversum, in het voormalige hoofdkantoor van BNN. Zowel de marketeers als salesverantwoordelijken waren op zoek naar manieren om meer naamsbekendheid en leads te genereren, maar ook om meer klantinzichten te vergaren en waarde te creëren met relevante content. Dat is een vraag die wij vaker krijgen van onze opdrachtgevers. Het is balanceren tussen de lange termijn en de commerciële druk van de korte termijn.

Onze aanpak

Deze meerledige klantvraag vroeg om een combinatie van verschillende oplossingen. Voor corporate bedrijven met grote facilitaire uitdagingen en huisvestingsvraagstukken, heeft ArrangeGroup een interessant aanbod en mooie referenties, maar zij zijn niet eenvoudig te bereiken…

1. Kwalitatief marktonderzoek

Om de doelgroep tot in detail te leren kennen en de belangrijkste facilitaire uitdagingen bij grote bedrijven te achterhalen, onderzochten we eerst de markt. We spraken 6 Facility Managers van corporates (Rabobank, Nissan, Essent, Breda University, Tennet) die op facilitair gebied voorop lopen. Dit waren zowel bestaande als potentiële klanten van ArrangeGroup. De namen van de bestaande klanten creëerden een entree bij de nieuwe. Door daadwerkelijk de bedrijfspanden te bezoeken (nog voor de coronacrisis), ontstond een compleet beeld van de deelnemende organisaties.

2. Buyer Persona-profiel

Een deel van de vragen tijdens het onderzoek waren gericht op de persoon en functie zelf. Zo waren we in staat om een gedetailleerde Buyer Persona uit te werken. Dit is de basis van de campagne, want hierdoor wisten we veel nauwkeuriger wat de wensen, behoeften en uitdagingen zijn van deze groep en vooral ook welke content voor hen relevant is.

3. Trendrapport

De trends die we achterhaalden in de diepte-interviews, bundelden we tot een trendrapport: trenddocument FM Insights 2020. Op een speciaal ingerichte downloadpagina kan het trendrapport met waardevolle inzichten over Facility Management van corporates, worden gedownload in ruil voor contactgegevens.

4. Social Campagne

Om zoveel mogelijk geïnteresseerden naar de downloadpagina te krijgen, hebben we een betaalde advertentiecampagne uitgezet op LinkedIn. Dankzij het Buyer Perona profiel konden we scherp targetten. Met een minimaal budget (€ 600,-) en een relatief korte looptijd (20 dagen), hebben we een groot aantal leads de downloadpagina kunnen laten bezoeken.

Follow -up en resultaat

Een aantal weken na de campagne werd de balans opgemaakt. In totaal hebben 63 personen hun gegevens achtergelaten en het trenddocument gedownload. Ondertussen is er ook qua naamsbekendheid een slag gemaakt: circa 50.000 mensen hebben de berichten rondom FM Insights 2020 gezien. Als klap op de vuurpijl is zeer recent een grote, nieuwe klant verwelkomd, mede dankzij deze campagne! Zo heeft ArrangeGroup zichzelf niet alleen breed in de markt als thought leader weten te profileren, het heeft ook direct commercieel resultaat opgeleverd.

Het resultaat
  • 63

    leads/downloads

  • 50.000

    views

  • 2

    grote klanten

“We hebben erg prettig samengewerkt met RVS Marketing. Ze denken inhoudelijk goed mee, kunnen snel schakelen en leveren op wat we afgesproken hebben. Het zorgde niet alleen voor meer inzicht en leads, maar we zijn ook trots op het mooie trendrapport als resultaat!”

Jinni Christiaanse Marketing & Communicatie Adviseur

Benieuwd naar onze ideeën voor jouw bedrijf?

Ben je als zakelijk dienstverlener ook op zoek naar meer commercie? Nodig onze ervaren B2B marketeers uit voor een vrijblijvende sparsessie!