Wat we doen?

Onze filosofie:
succesvolle marketing begint bij jouw klant

Denk en handel altijd vanuit je (potentiële) klant, je buyer persona. Dat klinkt voor de hand liggend, maar is het niet. Hoe denkt, voelt en handelt jouw klant echt? We doen daarom veel onderzoek naar de diepere drijfveren, worstelingen en uitdagingen van zakelijke beslissers. Voor een scherp profiel van jouw koper en als voedingsbodem voor effectieve content marketing.

We doen alles om jou inhoudelijk beter te profileren, beter vindbaar te maken en om je nieuwe leads te bezorgen.

 

Werken aan jouw onderscheidend vermogen

We verdiepen ons natuurlijk ook in jou. Jouw bedrijf, diensten, producten, verdienmodellen, markt en concurrenten. Want als we jouw klant en business echt begrijpen, zijn we ook in staat om te werken aan jouw onderscheidend vermogen en om (content)marketingstrategieën te bedenken die het verschil maken.

 

We denken eerst, maar gaan daarna heel hard lopen. Voor jou.

Benut het hele B2B marketingspeelveld met alle touch points die tot je beschikking staan. En maak het persoonlijk. Ook zakelijke beslissers zijn mensen met menselijke emoties. Met die uitgangspunten produceren we creatieve en relevante content zoals trendrapporten, klantvideo’s, whitepapers en blogs. We draaien online marketingcampagnes vanuit doordachte flows. We organiseren prospectevents van a tot z zoals round tables en congressen met aanmeldingen op target. We ontwikkelen nieuwe huisstijlen en bouwen moderne websites. Kortom, B2B marketing in de volle breedte.

Zo, nu weet je wat we doen.

 

Waarmee kunnen we je helpen?

Positionering

Je website of je logo is verouderd. Je doelgroep is veranderd of je dienstverlening heeft zich ontwikkeld en je (online) communicatie sluit niet meer aan. Tijd voor een refresh! De stappen op weg naar meer onderscheidend vermogen en een flitsende presentatie:

1. DNA-sessie: in een 3 uur durende sessie gaan we op zoek naar de ziel van jouw bedrijf/merk.

2. We bepalen je buyer persona door diepte-interviews af te nemen met jouw (potentiële) klanten.

3. We brengen de buyer journey in kaart: welke route legt jouw klant af van oriëntatie tot koop.

4. Met deze kennis ontwikkelen we je nieuwe positionering: het onderscheidend vermogen uitgelegd in 1 zin. Zodat je klanten meteen snappen waarom ze bij jou moeten zijn. We verzorgen de creatieve look & feel uitgewerkt in een nieuwe huisstijl met brandstory.

5. Dan gaan we aan de slag met het functioneel design van je nieuwe website. We denken na over de indeling, de navigatiestructuur en komen dan met het grafisch design. Uiteraard mobile first / responsive.

6. Tot slot bouwen we je website, bijvoorbeeld in WordPress of we werken samen met één van onze partners met een eigen CMS. Hierbij houden we rekening met al jouw wensen, maar ook met de nieuwste snufjes en tools voor meer vindbaarheid én conversie. Zodat de bezoekers op je site ook klanten worden.

Research Marketing

Met research marketing vergaar je klantinzichten, creëer je content en werk je aan leadgeneratie. Dat doen we zo:

1. Kwalitatief onderzoek onder bestaande klanten en prospects over een specifiek kennisthema

Met face-to-face interviews komen we erachter waar jouw potentiële klant ’s nachts wakker van wordt, wat zijn/haar visie is op het thema en hoe jouw bedrijf daarop kan inspelen om hem of haar te helpen.

2. Kwantitatief onderzoek om inzicht te krijgen in de totale markt

Via telemarketing en online marketing zorgen we dat zoveel mogelijk leads meewerken aan een enquête zodat we gedegen uitspraken kunnen doen over de gehele markt. We claimen het thema en laten je dé thought leader worden.

3. Ontwikkeling trendrapport om alle resultaten mooi te presenteren

De input die we gehaald hebben uit de markt, geven we weer terug aan de markt. Dat doen we door de onderzoeksresultaten te bundelen in een trendrapport of magazine. Compact, leesbaar en creatief, voor extra awareness.

4. Opvolging, bijvoorbeeld met roundtables of een event om de inzichten te delen met de markt

Vaak lanceren we het trendrapport tijdens een live moment zoals met rondetafelsessies of een event waarvoor wij zorgen voor voldoende leads in de zaal. Zie ook eventmarketing.

Content Marketing

Het effect van (traditionele) advertising is afgenomen. Met goede inhoud en kennisleiderschap verleid je klanten. Wij noemen het ook wel verkopen over de as van de inhoud. Hoe ben je interessant en relevant voor je (potentiële) klanten?

1. Buyer persona’s ontwikkelen: gedetailleerde beschrijvingen van jouw prototype klant.

2. Buyer jouneys ontwikkelen: we brengen de oriëntatie- tot koopfase van je klant in kaart.

3. Contentstrategie: samen bepalen welke thema’s en onderwerpen we wanneer, via welke kanalen aanbieden, afgezet tegen de beoogde resultaten.

4. Content productie: produceren van alle denkbare content zoals landingpages, whitepapers, infographics, testimonialvideo’s, webinars, blogs, user generated content, interviews, polls, videoformats, artikelen etc.

5. Monitoring en bijsturing: resultaten meten en bijsturen waar nodig.

(Online) Campagnes

Je kent je klant. Je weet hoe de hazen lopen in jouw markt. Het is tijd voor actie. Er moet gewoon boter bij de vis. Meer leads!

1. Creatief campagneconcept ontwikkelen: voor een specifieke klantgroep aan de hand van jouw doelstellingen.

2. Ontwikkelen on- en offline campagneflow: hoe bereiken we de (potentiële) klant? Is dat met een persoonlijke account based marketingcampagne of gaan we voor de gehele markt?

3. We produceren content-uitingen en rollen de campagne uit die de klant overtuigt en tot actie aanzet.

4. Monitoring en bijsturing: resultaten met analytics meten en bijsturen waar nodig.

Event Marketing

In zakelijke markten doen mensen zaken met mensen. B2B events geven je een podium en zijn een ontmoetingsplaats voor nieuwe contacten.

Dit werkt vaak goed door vanuit een kennisthema te communiceren in plaats van vanuit je bedrijfsnaam. Dat maakt het voor je doelgroep minder commercieel waardoor ze eerder bereid zijn om te komen!

1. Eventformat: we bedenken de eventnaam, het thema, het programma, de locatie en de sprekers vanuit de beoogde bezoeker.

2. Landingpage: we produceren een aantrekkelijke landingpage met alle relevante informatie voor de deelnemer.

3. Organisatie: We organiseren alles, van aankondiging tot catering.

4. Werving: we werven actief on- en offline om het aantal aanmeldingen te realiseren dat we met elkaar hebben afgesproken. Hierbij zetten we sowieso onze ervaren B2B telemarketeers in om jouw prospects persoonlijk uit te nodigen voor deze interessante ochtend / middag / avond.

5. No-show beperking: Via allerlei touchpoints blijven we de aangemelde lead continu warm houden om bij het event aanwezig te zijn. Dit doen we onder andere door nieuwsbrieven, vlogs, blogs, remindercalls, remindersms of door de badge per post toe te sturen.

6. Eventsupport: we zijn er bij op het moment zelf en helpen bij de follow up. Ook helpen we je graag met de contentmarketing rondom het event.

Employer Marketing

De verkoop gaat als een tierelier. Niet nieuwe klanten maar nieuwe collega’s zijn de uitdaging. Met alleen recruiters en adverteren ben je er niet, dus werk aan je employer brand en start met employer marketing.

1. Onderzoek: Met diepte-interviews krijgen we inzichten in bestaande en potentiële medewerkers. Waarom werken ze graag bij jou en waarom moeten ze juist bij jou komen werken

2. Op basis hiervan ontwikkelen we je employer brand. Je onderscheidend vermogen in 1 zin. Je Unique Werving Point. Zodat potentiële werknemers meteen zien wat jouw bedrijf anders maakt dan de zes concurrenten.

3. Vervolgens is het tijd voor actie! We ontwikkelen op basis van het employer brand een creatief campagneconcept gevolgd door een on- en offline campagneflow. Hiermee bereiken we via diverse touchpoints jouw potentiële medewerker. Snel en effectief.

4. We produceren de creatieve contentuitingen en rollen de campagne uit die potentiële medewerkers overtuigt en aanzet te solliciteren.

5. Monitoring en bijsturing: resultaten meten en bijsturen waar nodig.

RVS Marketing
Langendijk 21
5652 AX Eindhoven
Bel: 040 782 07 07
Mail: info@rvsmarketing.nl

Volg ons op social media