Research marketing

20 oktober 2021

Research marketing

Met research marketing vergaar je klantinzichten, creëer je content en werk je aan leadgeneratie. Dat doen we zo:

 

1. Kwalitatief onderzoek onder bestaande klanten en prospects over een specifiek kennisthema

Met face-to-face interviews komen we erachter waar jouw potentiële klant ’s nachts wakker van wordt, wat zijn/haar visie is op het thema en hoe jouw bedrijf daarop kan inspelen om hem of haar te helpen.

2. Kwantitatief onderzoek om inzicht te krijgen in de totale markt

Via telemarketing en online marketing zorgen we dat zoveel mogelijk leads meewerken aan een enquête zodat we gedegen uitspraken kunnen doen over de gehele markt. We claimen het thema en laten je dé thought leader worden.

3. Ontwikkeling trendrapport om alle resultaten mooi te presenteren

De input die we gehaald hebben uit de markt, geven we weer terug aan de markt. Dat doen we door de onderzoeksresultaten te bundelen in een trendrapport of magazine. Compact, leesbaar en creatief, voor extra awareness.

4. Opvolging, bijvoorbeeld met roundtables of een event om de inzichten te delen met de markt

Vaak lanceren we het trendrapport tijdens een live moment zoals met rondetafelsessies of een event waarvoor wij zorgen voor voldoende leads in de zaal.