8 vragen aan RVS-ster Sandy Toonen

2 juli 2019

Geschreven door Sandy Toonen

  1. Wat voor type projectmanager ben je?

Een optimistische. Mijn collega’s zeggen vaak dat ik overzicht en structuur heb , ik denk dat dit komt door mijn optimisme. Hoeveel werk er ook ligt, of welke uitdaging er ook op mijn pad komt. Ik roep altijd ‘oh jaaa, komt goed!’. Daarnaast bouw ik graag een goede relatie op met mijn klanten. Vaak gaat dit op een hele informele manier, wat ik als erg prettig ervaar en waardoor alles ook soepel verloopt. En uiteindelijk is dat ook veel leuker werken, natuurlijk!

  1. Heb je gekke kantoorgewoontes?

Een rare/slechte gewoonte die ik heb, is dat ik iedere dag wel 10 keer verse koffie zet en bij mezelf inschenk. Vervolgens ben ik dan weer zo druk bezig dat ik vergeet te drinken en als gevolg mijn koude koffie weg kan gooien…

  1. Veel mensen weten niet dat ik…

In mijn vrije tijd vaak ga wielrennen! Men moet ook altijd heel hard lachen als ik dat vertel. Géén idee waarom, misschien omdat ik daarnaast ook van een wijntje en een goede stapavond houd… Ook ben ik een liefhebber van muziek van vroeger! Ik luister thuis vaak naar de 60’s, 70’s en de 80’s. Rock ’n roll, country en blues van die tijd vind ik echt heel leuk, maar ik ben laatst ook naar het TROS Muziekfeest van het jaar geweest, lekker fout meezingen met Django Wagner en Jan Smit, heerlijk!

‘’Iedere woensdagavond houd ik een digital detox waarbij telefoons en tv verboden zijn.’’

 

Een ander ding wat veel mensen niet weten is dat ik iedere woensdagavond een ‘digital detox’ heb. Mijn vriend Mark en ik kijken thuis dan geen tv, telefoons zijn verboden en ook geen laptops en tablets! En dan vraagt iedereen ‘uh, wat doe je dan?’ Nou dan koken en eten we samen en vervolgens gaan we samen wandelen, zwemmen of spelletjes doen. Lekker old school.

  1. Je bent nu (pas) 28. Wat heb je gedaan voordat je bij RVS Marketing kwam werken?

Na mijn hbo studie Commerciële Economie, International Events en Music & Entertainment heb ik onder andere zo’n vier jaar bij Teleperformance in Tilburg gewerkt, in opdracht van Google. Wij hielden ons daar puur bezig met Google Adwords. Ik ben begonnen als online strategist, waarin ik mkb’ers hielp met de strategie van hun eerste Adwords campagne. Vervolgens ben ik campagnespecialist geworden, waarbij ik de Adwords campagnes opzette en optimaliseerde. Het technische aspect dus.

De laatste twee jaar was ik trainer en verantwoordelijk voor het hele opleidingscurriculum van alle teams op het Google project. Dit waren zowel producttrainingen als salestrainingen. Vervolgens ben ik van deze twee grote bedrijven (Google/Teleperformance) naar een heel klein bedrijf gegaan, genaamd Avanteers. Avanteers is een innovatiebureau in Den Bosch waar ik programmamanager en trainer was. Wij hielpen organisaties met diverse innovatievraagstukken. Sommige organisaties zitten helemaal vastgeroest in hun manier van werken, voornamelijk door de bureaucratie in grote bedrijven. Ik gaf inspiratiesessies, workshops en trainingen over hoe je innovatiever kunt (samen)werken.

  1. Wat was je eerste indruk van RVS Marketing en komt die overeen?

De indruk die ik door de vacaturevideo kreeg, komt absoluut overeen met de sfeer hier. Humor komt écht terug in ons dagelijkse werk! We zijn een klein team en er wordt echt heel hard gewerkt, schouders eronder en gaan, maar er is ook echt wel ruimte voor een lolletje op z’n tijd. We zijn ook een hele platte organisatie, er zijn drie eigenaren en dat zijn ook echt mijn collega’s. Ik heb een hekel aan hiërarchie en daar is absoluut geen sprake van bij RVS Marketing. Er is ook heel veel vrijheid en ruimte voor autonomie. Precies zoals ik had gehoopt!

‘’Als je niet weet wat er speelt bij je klanten, dan sla je de plank mis.’’

 

  1. Wat vind jij het meest onderscheidende van RVS Marketing ten opzichte van andere B2B marketingbureaus of reclamebureaus?

Wij specialiseren ons in trendonderzoeken, het organiseren van events, met beide als doel contentmarketing én leadgeneratie. We bereiken daarmee bijvoorbeeld 60 nieuwe leads in de zaal van het event. Door de contentmarketing die daarbij komt kijken óók te doen onderscheiden we ons echt. Belangrijk daarbij is denk ik ook om ons te richten op het type klant wat bij ons past en daar meer keuzes in te maken. Wat ons ook ver brengt, is het menselijke aspect en persoonlijk contact wat we continu benadrukken. Goed luisteren naar je klanten. Als je niet weet wat er speelt bij je klanten, dan sla je de plank mis.

  1. Veel mensen weten niet dat wij bij RVS Marketing…

Méér doen dan alleen onderzoeken, het organiseren van evenementen en leads genereren. Wij doen ook de gehele contentmarketing waarbij we sinds kort samenwerken met marketing automation partner Klikss. We verzorgen een complete jaarcampagne van A tot Z en schrijven en redigeren teksten, maken testimonial video’s, brainstormen mee over de creatieve posts zoals infographics, whitepapers en inhakers etc. Want we merken dat steeds meer bedrijven inzien dat contentmarketing super belangrijk is, maar dat het veel tijd kost om echt goede, onderscheidende content te produceren. Wij ontzorgen onze klanten, zijn de stok achter de deur en de creatieve partij met vele handjes.

‘’Investeren in je potentiële klant is belangrijk. Zorg ervoor dat je toegevoegde waarde biedt!’’

 

  1. Hoe ga je volgens jou van een lead naar klant?

Bij leadgeneratie is het allerbelangrijkste natuurlijk dat de lead een klant wordt, maar ook klant blijft. Bijvoorbeeld door contentmarketing zorg je ervoor dat de klant betrokken blijft bij je bedrijf. Door inhoudelijke content, maar ook persoonlijke content. Investeren in je potentiële klant is belangrijk. Zorg ervoor dat je toegevoegde waarde biedt! Bijvoorbeeld door het organiseren van een event en je vakkennis te delen. Dan ben je én in contact met je potentiële klanten, ze leren iets van je en ze zien je als waardige partner of organisatie. Met investeren bedoel ik ook veel dingen weggeven en niet meteen iets terugvragen. Eerst een relatie opbouwen en de rest komt op den duur wel.