Xella

Kom in contact met je potentiële klant via een inhoudelijke rondetafelsessie.

De B2B Marketing Uitdaging

Xella wil graag in contact komen (en blijven) met potentiële relaties en zich daarbij positioneren als thoughtleader op het gebied van brandveilig bouwen.

De werkwijze

Hoe pakken we dat aan? We organiseren persoonlijke contactmomenten, namelijk 3 rondetafelsessies door heel Nederland, waarbij we relevante onderwerpen aansnijden op het gebied van brandveilig bouwen. Daar omheen creëren we content en zorgen we voor zichtbaarheid van Xella bij de gewenste doelgroepen, waaronder brandveiligheidregio’s, brandadviseurs, investeerders, voorschrijvers en bouwbedrijven.

De campagnestrategie

  1. Researchmarketing; het bevragen van prominente figuren in het werkveld. Dit zorgt voor relevante input, content en contacten.
  2. Contentmarketing; het maken van artikelen/blogs en video’s van deze interviews voor de landingpage, persbericht en social media kanalen.
  3. Eventmarketing; organiseren van een drietal rondetafelsessies in Nederland om zo in contact te komen met potentiële relaties.

“Afspraak is afspraak geldt bij RVS Marketing. Niet alleen voor het afgesproken budget, maar ook voor het aantal eventbezoekers. Kortom goeie club!”

Han den Hartog

Marketingmanager, Xella Nederland B.V.

Het Resultaat

Het animo voor de rondetafelsessies bleek groot! Met gemiddeld 20-25 bezoekers per sessie hebben we in totaal bijna 100 leads gegenereerd (incl. geïnterviewden, afmeldingen/no show). De kracht van RVS Marketing zat hier mede in het aanmelden van een gemêleerde groep, zodat alle groepen in de bouwkolom vertegenwoordigd waren. Dit zorgde voor een inhoudelijke sessie waarbij diverse meningen de revue passeerden.

Facts

  • Circa 20-25 bezoekers per sessie
  • Circa 100 leads
  • > 500 bezoekers op de website
  • > 1.100 bereikte mensen op Facebook
  • 19x engagement op LinkedIn

“Brandveilig bouwen, een dankbaar en blijvend actueel thema dat zich al heeft bewezen de afgelopen jaren. Ruim 2 jaar geleden ontstond dit idee al en hebben we een campagne opgetuigd onder de noemer Brand & Gebouw. Vanwege het grote succes zagen we kansen om dit door te trekken in een andere vorm; rondetafelsessies, genaamd ‘Brandende Kwesties’. Op deze manier kunnen we nog dieper ingaan op de materie en zijn de contactmomenten nog persoonlijker.

Omdat we inmiddels al lang samenwerken met Xella, is er veel ruimte voor eigen invulling, suggesties en sturen we direct bij wanneer het nodig is. Het wederzijdse vertrouwen en de effort vanuit Xella, maakt dat deze campagne iedere keer weer een succes wordt. Ik verheug me dan ook alweer op het volgende project wat eraan zit te komen!”

Sophie Wouters

B2B Marketing Regisseur, RVS Marketing

RVS Marketing
Langendijk 21
5652 AX Eindhoven
Bel: 040 782 07 07
Mail: info@rvsmarketing.nl

Volg ons op social media