2018: het jaar van Marketing Automation

25 juni 2019

Geschreven door Sandy Toonen

Het klikt tussen RVS en Klikss
We kunnen met trots vertellen dat we een strategisch samenwerkingsverband zijn aangegaan met Marketing Automation start-up Klikss! Daarmee kunnen we als B2B marketingbureau onze klanten nog beter op alle fronten van dienst zijn.

Marketing Automation is steeds toegankelijker en betaalbaarder voor het mkb en extra interessant voor organisaties die zelf beperkte marketingcapaciteit hebben.

RVS produceert en creëert met name content. Klikss adviseert over automation software en implementeert deze ook. Want Marketing Automation zonder content is zinloos. Gezamenlijk hebben we een sterke overtuiging over de effectiviteit van een goede balans tussen outbound en inbound marketingtechnieken. 

Maak kennis met sales en marketingbureau Klikss

Klikss richt zich net als RVS op B2B marketing en sales vanuit een menselijke en persoonlijke benadering, waarbij kennis en inhoud centraal staan. Klikss is opgericht door Jan Steur. Met jarenlange marketing- en sales ervaring is Jan geen onbekende, ook niet voor ons. In zijn laatste functie als marketing & sales director heeft hij met zijn team een zeer succesvolle marketing en sales strategie ontwikkeld om leads te genereren met online marketing en Marketing Automation. In juli 2017 is Jan zijn eigen bureau Klikss gestart. Een naam die refereert aan de online clicks en de klik met de klant, maar ook de klik tussen marketing en sales. Twee disciplines die steeds dichter naar elkaar zijn toegegroeid de afgelopen jaren. Klikss begeleidt hen daarmee naar de volgende stap: smarketing.

Meer leads door Marketing Automation

Jan over Klikss en de samenwerking met RVS: “Wij richten ons op B2B klanten in het midden- en kleinbedrijf. Daarbij volgen we een duidelijke werkwijze: Wij gaan eerst op zoek naar de potentiële klant, de Buyer Persona. Ook hier werken we samen met RVS die al veel doen aan het genereren van klantinzichten. Met de juiste content zorgen we vervolgens voor leadgeneratie, lead nurturing, klantgerichte marketing en sales enablement. Hierbij maken we gebruik van de bekende en betaalbare Marketing Automation software SharpSpring, waarvan wij officieel partner zijn. RVS Marketing ontwikkelt samen met ons en de klant een contentstrategie en -kalender en verzorgt de complete contentproductie zoals trendrapporten, whitepapers, video testimonials, vlogs, blogs, infographics en business events. Wij zijn er voor de implementatie van Marketing Automation, gebaseerd op online marketing en de invulling van de inhoudelijke en technische aspecten van Marketing Automation.”

Betere samenwerking tussen Marketing en Sales

Klikss ondersteunt in haar aanpak ook de samenwerking tussen marketing en sales. De leads die volgen uit de marketing aanpak moeten tenslotte door sales opgepakt worden. Juist daar zit vaak de uitdaging: sales accepteert niet zomaar elke lead van marketing. Het is dus essentieel dat er goede afstemming en overeenstemming is over het proces. Klikks adviseert over hoe je dit optimaal inricht en levert indien nodig ook coaching on the job.

Zo helpt RVS Marketing bedrijven in 2018 ook samen met Klikss aan waardevolle klantinzichten, sterke content met een geautomatiseerd marketingproces aan meer leads ,opportunities en een betere verkoop!  Dus het totale verkoopproces van marketing tot en met sales.

Meer weten over wat Marketing Automation voor jouw bedrijf kan betekenen?
Bel Cas van Stratum op 06 131 336 10 of stuur een e-mail naar cas@rvsmarketing.nl