Geschreven door Cas van Stratum

1. Verleid met inhoud

Als het gaat over new business laten zakelijke beslissers zich niet meer zo snel verleiden door cold calling of koude acquisitie. Anno 2019 is het zenden van usp’s niet meer zo effectief als dat het ooit was. Zorg er daarom voor dat je relevante content achter de hand hebt als bewijs voor je expertise. Deel deze content actief via je eigen sociale netwerken, on- en offline.

2. Bel zo warm mogelijk

Als je gaat bellen, bel dan zo warm mogelijk. In de reis die je klant aflegt naar de aanschaf van jouw product of dienst, oriënteert hij of zij zich vaak eerst online. Dat neemt niet weg dat zich op verschillende momenten in die reis kansen aandienen om iemand telefonisch te benaderen. Zorg er dan wel voor dat er al een link is vanuit de inhoud of je zakelijke netwerk (bijvoorbeeld contact op linkedin, iemand heeft je whitepaper gedownload of er is een goede wederzijdse relatie waar je aan kunt refereren). Nog beter is het als je die relatie erbij betrekt door jouw benadering te laten aankondigen. 

3. Organiseer contenttables

Nieuwe klanten uit zakelijke netwerken halen kan. Maar netwerken vereist veel tijd, discipline en geduld. Je kunt ook zelf inhoudelijke kleinschalige evenementen organiseren. Bijvoorbeeld ronde tafels over een bepaald kennisthema. Wij noemen die ook wel contenttables. Ze bieden je de mogelijkheid om mensen via allerlei kanalen uit te nodigen. Zo profileer je je op de inhoud, maar kom je ook in contact met potentiële klanten.

Deel ons op social media:

RVS Marketing
Langendijk 21
5652 AX Eindhoven
Bel: 040 782 07 07
Mail: info@rvsmarketing.nl

Volg ons op social media