Het effect van Research Marketing voor B2B

30 juli 2019

Geschreven door Sandy Toonen

We ‘vergeten’ het nog weleens, maar B2B marketing begint bij je klant. Bij de wensen, gevoelens, uitdagingen en afwegingen van degene die jouw product of dienst moet afnemen. Juist in zakelijke markten, waar kennis het verschil kan maken, is het gesprek met je (potentiële) klant goud waard.

Praat met je klant

Het klinkt zo voor de hand liggend, maar doe het gewoon of laat het doen. Wij krijgen vaak de vraag om leads te genereren voor onze klanten en om content te creëren. Met Research Marketing combineren we die twee disciplines en voorzien we nog in een 3e behoefte: waardevolle klantinzichten.

Research Marketing
=
Marktbenadering door onderzoek

We doen kwalitatief onderzoek door bestaande en/of potentiële klanten aan de tand te voelen over een specifiek thema. Via face-to-face interviews verzamelen we veel informatie die we vervolgens verwerken in een kwantitatieve survey. Middels telemarketing en e-mailmarketing bereiken we een grotere groep waardoor we conclusies kunnen trekken over de hele markt en nieuwswaarde creëren voor free publicity. En we genereren waardevolle content voor de klant zelf, want hij of zij kan zichzelf benchen met vakgenoten.

Wat levert het op?

  1. Klantinzichten en marktkennis
  2. Thought Leadership
  3. Bekendheid
  4. Content
  5. Leads