Lees meer over de ervaring van United Rentals uit Zevenbergschen Hoek.

 

”Karlijn is voor haar leeftijd echt vak-volwassen. Het is knap hoe snel ze dingen eigen heeft gemaakt.’’

Jaap van Dongen, Sales & Marketing Director bij United Rentals:

Mensen vinden én behouden. Een pijnpunt waar vrijwel iedere organisatie mee te maken heeft. Ook voor United Rentals was dit een behoorlijke uitdaging. De industrieleider in vloeistof- en stroomoplossingen levert al tientallen jaren materiaal voor het verpompen, opslaan en behandelen van vloeistoffen en stroomoplossingen. Met steeds meer aanvragen ontstond er een vacature die maar niet ingevuld leek te worden. Totdat Jaap in contact kwam met RVS Marketing.

Jaap: “We zijn gevestigd in het poldergebied onder de rook van Breda. Dan vis je al uit een kleinere poel. Probeer dan maar eens goede marketeers te vinden!’’

Groeien én delen!

In eerste instantie was er vanuit United Rentals de voorkeur om iemand vast in dienst te nemen. Uiteindelijk liep de zoektocht echter spaak en klonk het inhuren van een Groeimarketeer erg aantrekkelijk. Jaap kwam in contact met RVS Marketing, waarna het balletje snel ging rollen. Zo snel zelfs dat groeimarketeer Karlijn kort hierna van start ging bij United Rentals!

Sterker nog, naast Karlijn (die 32 uur per week werkzaam is), heeft United Rentals met Linda ook een deelmarkteer voor 1 dag in de week vanuit RVS Marketing in de arm genomen. Hiermee hebben ze een goede balans volgens Jaap: “Met Karlijn als groeimarketeer en Linda als deelmarketeer hebben we zowel een starter als een ervaren kracht. En dat allemaal bij hetzelfde bureau. Dat is best een plus!’’

karlijn de bont en jaap van dongen met taart

Hoe zit het met de verwachtingen?

En hoe gaat het nu met Karlijn? “Karlijn doet het super goed. Ik vind het knap hoe snel ze dingen eigen heeft gemaakt. Ze pakt alles op en neemt een actieve houding aan. Voor haar leeftijd is ze vak-volwassen. Ook is ze eager en gaat ze uitdagingen niet uit de weg. Zo was ze begin januari bijvoorbeeld betrokken bij een sales kick-off. Deze kick-off heeft ze helemaal georganiseerd. Dit heeft ze echt goed opgepakt. Tijdens de kick-off had ze een soort host rol. Dit vond ze spannend, maar ze gaf zelf aan dat ze dit graag wilde doen. Dat deed ze ook echt heel goed!’’

Hiermee zijn de verwachtingen dan ook overtroffen. En dus zou Jaap niet twijfelen om een Groeimarketeer aan andere B2B bedrijven aan te raden: “Karlijn is een hele fijne collega. Dat zegt ook iets over het selectieproces van RVS Marketing. Ook ervaar ik een fijne samenwerking met Cas en Sandy. Ik zou het dus zeker aandurven om de Groeimarketeer aan anderen aan te bevelen!’’

 

”De kracht van de dienst Groeimarketeer? Je krijgt een starter die nog begeleid en gecoacht wordt door RVS Marketing. Een andere junior heeft dat niet.’’