Met alleen contentmarketing win je de competitie niet

9 april 2019

Geschreven door Sandy Toonen

Waarom de roep om betere content aan dovemansoren is gericht

De content stormt op je af! Socialmedia-timelines en marketingblogs, -seminars, -congressen en opleidingsprogramma’s stromen vol met nieuws, inzichten, wetenswaardigheden en meningen over contentmarketing. Ook ik doe er graag aan mee. Ik vind het een interessante ontwikkeling, boeiend om over na te denken en uitdagend om zelf mee aan de slag te gaan. Contentmarketing is een onmiskenbare trend die veel marketeers, ook mij dus, in hun greep houdt. Tegelijkertijd zie je dat de hype afvlakt. Maar er is meer aan de hand.

De paradox van contentmarketing

Het is een paradox dat een fenomeen dat ontstond als reactie op het afnemende effect van outbound marketing nu zelf onder commerciële druk komt te staan. Want als al jouw concurrenten ook aan contentmarketing (gaan) doen, wordt het lastiger om jezelf in de kijker te spelen. Daarom hoor je ook een steeds luidere roep van de contentmarketingdeskundigen dat we niet méér, maar vooral betere content moeten produceren. Is dat dan de oplossing?

Lees verder op Marketingfacts.