
VBI
30 maart 2020
Ketenkracht: een eventcyclus voor discussie, interactie en inspiratie
VBI is onderdeel van Consolis en producent van prefab vloersystemen. Zij bouwt mee aan duurzame, flexibele en comfortabele woon‐ en werkomgevingen.
VBI introduceerde het platform KetenKracht om samen met haar bouwpartners initiatieven te ontplooien die de bouwkolom versterken en vernieuwen. Want de bouw verbeteren doe je immers niet alleen.
De marketingvraag
VBI wil graag met zoveel mogelijk verschillende partijen uit de bouwkolom het gesprek aangaan over de belangrijkste thema’s in de bouw. Het moesten geen voorspelbare brainstormsessies worden met post-its die deelnemers aan het eind van de dag aan elkaar presenteren. Maar bijeenkomsten met impact! Aan RVS Marketing de vraag om een eventformat te ontwikkelen en te zorgen voor de werving, de communicatie en de organisatie van vier KetenKracht bijeenkomsten.
De B2B Eventmarketing aanpak
Fase 1. Concept & Campagne strategie:
Inhoudelijke events met impact vragen om kleinschaligheid en veel interactie. Niet luisteren naar een bekende spreker, maar door een bevlogen dagvoorzitter uitgedaagd worden om continu met elkaar in gesprek te gaan over oplossingen. Zo bedachten we stellingen en lieten we de groep in een ronde vorm zitten om de energie hoog te houden. Ook mixten we de bouwdiscussies met inspiratie uit andere branches die pasten bij het thema. Zo waren er rondleidingen bij Strijp-T, DAF, en het gloednieuwe Experience Center van SAP.
Fase 2. Werving & organisatie
Fase 3. Contentmarketing en opvolging
–
In de onderstaande afbeelding worden fase 2 en 3 in een campagneflow uitgebeeld:
Het resultaat:
Op KetenKrachtEvents.nl vind je alle foto’s, aftermovies en terugblikken van voorgaande evenementen.
1e KetenKracht Event: thema Planning & Logistiek
De bijeenkomst vond plaats op een unieke locatie op Strijp-T in Eindhoven. Daarna ging de groep met 29 deelnemers door naar DAF Trucks voor een exclusief kijkje in de keuken om te leren van hun logistieke processen. Lees het verslag.
Sfeerimpressie Ketenkracht Event 1 Planning en Logistiek
2e KetenKracht Event: thema Innovatie
In het circulaire paviljoen The Green House in Utrecht werden de 26 aanwezige innovatie- en formulemanagers geïnspireerd door de Rotterdamse Zakenvrouw van het jaar 2018 Janne Vereijken. Lees het verslag.
Sfeerimpressie Ketenkracht Event 2 Innovatie
3e KetenKracht Event: thema Digitalisering
In het Experience Center van SAP in Den Bosch werden indrukwekkende digitale oplossingen en toepassingen in levenden lijve ervaren door de 25 aanwezigen. Ron Saraber deed onderzoek naar de digitale samenwerking in de bouw en deelde de belangrijkste inzichten. Dagvoorzitter Frans Reichardt maakte de dag compleet en postte deze vlog na afloop van het event. Lees ook het verslag.
Sfeerimpressie Ketenkracht Event 3 Digitalisering
4e Ketenkracht Event: thema Duurzaamheid
Zou op 25 maart 2020 plaats vinden tijdens Building Holland, maar het event is verschoven naar oktober i.v.m. het corona virus.
“RVS Marketing heeft ons geholpen bij het neerzetten van een eventcyclus waarbij partijen uit de bouw samenkomen om te discussiëren over belangrijke thema’s als planning & logistiek, innovatie, digitalisering en duurzaamheid. Doordat zij het hele uitnodigingstraject uit handen nemen en daarnaast zorgen voor de contentcreatie zijn we in staat geweest KetenKracht te lanceren als platform waarmee we samen de bouw kunnen verbeteren.”

Uitnodiging en Programma Ketenkracht Event


Aftermovie Ketenkracht Event 1
Benieuwd naar onze ideeën voor jouw bedrijf?
Ben je als bedrijf in de bouwbranche ook op zoek naar meer contact met partners en prospects? Wij bieden verschillende marketinginstrumenten aan om op hoog niveau in contact te komen. Bijvoorbeeld door Research Marketing, Content Marketing of Event Marketing. Nodig onze ervaren bouwmarketeers eens uit voor een vrijblijvende sparsessie. Wij bouwen graag mee aan jouw commercie!

Cas van Stratum
cas@rvsmarketing.nl
+31 613 133 610