Empaction employmentevent

Empaction

22 april 2020

Intro & Klantvraag

Empaction is een adviesbureau dat parkeer- en mobiliteitsvraagstukken ontrafelt voor onder andere gemeenten en projectontwikkelaars. Voor Empaction was het niet eenvoudig om nieuwe medewerkers aan te trekken. Vooral in de picture komen bij afgestudeerden was een uitdaging. Daarom aan RVS Marketing de vraag om een communicatieconcept en arbeidsmarktcampagne te ontwikkelen gericht op (bijna) schoolverlaters en juniors.

Het concept

Voor parkeervraagstukken en mobiliteit bestaan geen specifieke opleidingen. Bovendien is het profiel dat Empaction zoekt vaak ook een profiel van afstudeerders die op veel plekken aan de slag kunnen bij grote, bekende adviesbureaus. Dus hoe val je op in dat concurrentieveld? We onderzochten eerst wie de doelgroep precies is en wat ze belangrijk vinden aan de functie. De continue uitdagingen, het ontrafelen van vraagstukken en het puzzelen naar de oplossing kwam hierbij naar voren.

Zo kwamen we op het conceptbeeld van de old school schuifpuzzel met transportmiddelen in icoonvorm, zoals ook te vinden op diverse uitingen van Empaction. Met de kopregel: ‘Word jij onze nieuwe Parkeer & Mobiliteit Expert?’ introduceerden we bovendien een hippere functiebenaming die meer tot de verbeelding spreekt bij de doelgroep. In de advertentie met bewegende schuifpuzzel onderstreepten we de uitdaging van de mobiliteitexpert die continu aan het puzzelen is, op zoek naar de juiste oplossing voor alle stakeholders.

 

Empaction voorbeeld advertentie      advertentie instagram timeline      advertentie instagram stories

De marketingstrategie

1. Werken-bij-pagina
De originele vacaturepagina sprak niet echt tot de verbeelding. Dus die fristen we op. Met nieuwe content en een informele tone-of-voice, aangepaste vormgeving en nieuwe fotografie.

Werekn bij siet Empaction

2. Bewijsvoerende content en solliciteren laagdrempelig maken.
Samen met Empaction verzorgden we content zoals interviews van medewerkers, quotes en een voorbeeld werkagenda. En natuurlijk een vlogformat om aan te sluiten bij deze jonge generatie

Intro van een vlog

 

3. Contentmarketing

Met de input uit verschillende brainstorms ontstond de contentmarketingstrategie. We ontwikkelden contentformats, stelden KPI’s vast en we leverden een contentkalender op waarmee Empaction zelf aan de slag kon. Via LinkedIn, Facebook en Instagram werden diverse posts geplaatst.

Linkedinpost Empaction   Linkedinpost 2 Empaction   

Linkedin post Empaction

4. Advertentiecampagne op Facebook
Tijd voor actie! Via een kortlopende Facebook campagne schotelden we diverse video advertenties aan de doelgroep voor. En met resultaat. Voor nog geen 80 euro advertentiebudget haalden we 10 relevante sollicitanten!!

Het resultaat: 2 nieuwe medewerkers aangenomen!

We genereerden 10 kwalitatieve sollicitanten in 1 maand tijd voor omgerekend € 7,89 advertentiebudget per sollicitant. Twee van hen zijn inmiddels aan de slag! Ook zorgden we voor extra traffic naar de site. In de campagnemaand was er een toename van het aantal bezoekers dat via social media kwam: 218% stijging!

  • 10

    kwalitatieve sollicitanten in 1 maand tijd

  • 7,89

    Advertentiebudget per sollicitant!

  • 7.488

    Bereik campagne

“Arbeidsmarktcommunicatie gaat verder dan alleen het plaatsen en delen van vacatures. (Potentieel) werkzoekenden willen inzicht in de cultuur van een organisatie, of weten wie collega’s zijn en hoe een werkdag eruit ziet. Met het korte, aansprekende filmpje, een iets andere tone of voice, een opgefriste ‘werken bij’ site en nieuwe fotografie hebben we via verschillende kanalen dat inkijkje gegeven. Het succes van de campagne zit ‘m in de kracht van het geheel én dat we dicht bij onszelf zijn gebleven.

We zijn RVS erg dankbaar (zowel over het concept als over de campagne zelf) en natuurlijk heel blij met onze nieuwe collega’s!”

Tamara Luijs Communicatie en Event Manager

FB advertentie Empaction    Blog Empaction

Ook op zoek naar nieuwe medewerkers?

Krijg je weinig of slechte reacties op je vacatures binnen? Dan is het slim om te investeren in Employer Marketing. Dat levert meer op dan je recruiter! Benieuwd naar onze ideeën over hoe we jouw bedrijf in de picture zetten bij potentiële medewerkers? Nodig onze ervaren B2B marketeers uit voor een vrijblijvende sparsessie!