Schouw Informatisering: positie en leads genereren

7 juli 2020

Hoe kun je als IT-specialist meer positie claimen in de Foodsector en tegelijkertijd leads genereren?

 

Dat was de hoofdvraag waarmee onze klant Schouw Informatisering bij ons kwam. Van trusted advisor naar thought leader in de food en IT. Schouw Informatisering richt zich op het automatiseren van bedrijven in de voedingsmiddelenbranche met de oplossingen van Microsoft Dynamics 365.

Aanpak met research marketing

Schouw zocht een manier om zich nog beter te onderscheiden. RVS Marketing bedacht een strategie voor research- content- en eventmarketing, gebaseerd op het vergaren van inzicht, het creëren van waardevolle content én het leggen van nieuwe contacten.

Onze samenwerking begon in 2018 met een kwalitatief en kwantitatief onderzoek dat we hebben uitgevoerd onder 77 voedselverwerkende bedrijven. Hierbij onderzochten we de belangrijkste uitdagingen in de voedingsmiddelenindustrie. Het resultaat was een trendrapport met interessante inzichten uit de markt. Daarop volgde een zakelijk event met 145 aanmeldingen, waarvan 68 new names / leads (!!). Meer weten over deze aanpak? Lees hier de case.

Magazine met opinieleiders in de branche

Succes smaakt, zeker in de voedingsmiddelenindustrie, naar meer. En daarom wilde Schouw een vervolg geven aan de eerste campagne. Hiervoor bedachten we een nieuwe insteek met kwalitatief onderzoek en gingen we in gesprek met 10 specialisten in de Foodsector. We vroegen hen naar de belangrijkste ontwikkelingen in de Food & IT. De interviews werkten we uit tot boeiende verhalen en bundelden we tot het IT Food Forecast Trend Magazine.

Online adverteren met hoogwaardige content

Het magazine is als hardcopy naar alle klanten van Schouw gestuurd en als download op de site geplaatst. Met Facebook en LinkedIn advertenties en on- & offline advertenties bij vakmedia zijn er op deze manier zoveel mogelijk downloads gerealiseerd. Daarnaast heeft het magazine voor enorm veel bruikbare content gezorgd waarmee Schouw een jaar vooruit kan. En als Corona geen roet in het eten had gegooid zou als laatste stap in de journey het event ‘Eat lunch or be Lunch’ zijn georganiseerd. Gelukkig staan we niet stil, want inmiddels zijn we bezig met het derde, nu zelfs internationale onderzoek!

Het resultaat

180 downloads van het trendrapport, 59 Marketing Qualified Leads en maar liefst 7 Sales Qualified Leads en dat in ongeveer 6 maanden tijd. De campagne loopt nog steeds.

 

“Al een paar jaar werken we nauw samen en dat is altijd prettig geweest. Korte lijnen, heel persoonlijk, de nodige gezelligheid en uiteraard met een top resultaat. Dat werkt fijn en die samenwerking zetten we graag nog wel even zo voort.”