Ergonomique

30 augustus 2019

Webshop Ergonomique

Ergonomique, de marktleider in ergonomische kantoorartikelen, verkoopt via proefpakketten hoogwaardige artikelen voor op de werkplek, zoals lederen polssteunen. Aan RVS Marketing de vraag om de totale marketing en communicatie een nieuwe impuls te geven, de huisstijl te vernieuwen en om een B2B webshop te ontwikkelen.

De geboorte van een nieuw concept
We startten met een uitgebreide marketing- en communicatiescan. Hierbij namen we het drukwerk onder de loep, de webshop, de vindbaarheid, de database en we spraken intern met medewerkers en leveranciers. Voor customer insights voerden we diepte-interviews met bestaande klanten. Naar aanleiding van de input ontwikkelden we een nieuwe positionering waarbij het concept ‘Fijne Werkdag!’ werd geboren. 

“RVS heeft ons bedrijf van marketingcheck tot website en van huisstijl tot compleet nieuw concept voorzien van een optimale marktpositionering. Ondanks een krappe deadline hebben zij een geweldig eindresultaat neergezet.”

Ernie Hiemstra Directeur, Ergonomique
On- en offline realisatie

Het eerste deel van de uitwerking was een nieuwe B2B webshop in diverse talen met twee doelen: directe sales genereren, maar vooral het ondersteunen van het proeftraject waarmee de deal uiteindelijk telefonisch tot stand komt. Een informatieve website en webshop in één dus. Daarnaast hebben we de vindbaarheid geoptimaliseerd, e-mail marketing ingezet en een animatievideo ontwikkeld.

Offline hebben we de folder annex pakbon vernieuwd in diverse taalversies en internationale productkaarten ontwikkeld.

Benieuwd naar onze ideeën voor jouw bedrijf?

Ben je als zakelijk dienstverlener ook op zoek naar meer commercie? Nodig onze ervaren B2B marketeers uit voor een vrijblijvende sparsessie!