AluK

6 maart 2020

Via eventmarketing in persoonlijk contact komen met prospects

AluK ontwerpt en produceert aluminium ramen, deuren en schuifdeuren wereldwijd en is al ruim 25 jaar een actieve speler op de Nederlandse markt. Een belangrijke doelstelling voor AluK is om hun producten onder de aandacht te brengen bij architecten, zodat zij deze mee kunnen nemen in een gebouwontwerp. De architect, een doelgroep die veel achter de tekentafel zit en dus moeilijk te mobiliseren is.

Klantvraag

Hoe komen we in (persoonlijk) contact met de architect en hoe kunnen we ze enthousiasmeren voor het nieuwe product AluK Home en de andere producten van AluK? Waarbij AluK zowel contact wilde leggen met bestaande klanten én met nieuwe klanten.

De aanpak: B2B Eventmarketing

Hoe kunnen we architecten in beweging krijgen om naar een productlancering te komen? Door te kiezen voor een interessante locatie mét relevante content. The Dutch Design Week in Eindhoven: een plek waar veel architecten inspiratie opdoen en dus een interessante locatie voor AluK om in contact te komen met (potentiële) klanten.

Van concept naar uitvoering

RVS Marketing bedacht het concept ‘de AluK Architectentour’. Geen saai congres, maar een exclusieve middagtour tijdens de DDW waarbij bijzondere architectonische locaties en het verhaal daarachter werd afgewisseld met Dutch Design. De 35 geselecteerde architecten fietsten op tandems (zeer geschikt om te netwerken!) naar een aantal DDW Hotspots. Waaronder De Kazerne, waar de producten van Aluk zijn verwerkt in het design en zo was het product dus direct in de praktijk zichtbaar.

RVS Marketing verzorgde:

  • Het concept / format
  • Opstellen programma met sprekers en locaties
  • Eventorganisatie zoals tandems, fietsroute, DDW hotspots, event coördinatie, aanmeldingen, badges, no

En alle marketing werkzaamheden om de architecten te werven:

  • Landingspage alukarchitectentour.nl
  • Fysieke uitnodiging / direct mailing
  • E-mailmarketing
  • Telemarketing
  • No-show beperking via nieuwsbrieven, remindercalls, remindersms

Het Resultaat

Omdat de AluK Architectentour in 2018 zo’n groot succes was werd er in 2019 weer een vervolg aangegeven samen met de Belgische vestiging. In beide jaren waren de architectentours volgeboekt met door AluK vooraf geselecteerde architecten. Bovendien was de gemiddelde beoordeling van 2019 een 9,5!

  • 9,5 Beoordeling
  • 70 Geselecteerde architecten
  • Edities

 

“RVS Marketing organiseerde voor de 2e keer de jaarlijkse Aluk Architectentour tijdens de DDW in Eindhoven. Naast begeleiding op de dag zelf, de invulling van het programma zorgde RVS Marketing ook voor een goed gevulde zaal met prospects. Het was een soepele samenwerking met een mooi resultaat!”

 

Sfeerimpressie